Jestem nauczycielem techniki i informatyki. Od 1991 roku zajmuję się zastosowaniem TIK w edukacji. Na początku były to tylko rozważanie teoretyczne, spowodowane ograniczeniami ekonomicznymi i możliwościami ówczesnego sprzętu. Dzisiaj mamy bardzo dużo sprzętu, multimediów i tylko trzeba to wszystko mądrze wybrać i sensownie wykorzystać. Warto pamiętać, że jest wiele opracowań, które mówią, że więcej szkody uczniowi zrobi źle wykonany program edukacyjny z najlepszymi multimediami niż nauczyciel, który się pomylił w trakcie prowadzenia zajęć
z wykorzystaniem kredy. Dlatego przed wykorzystaniem na lekcji sprawdzam poprawność edukacyjnych zasobów internetowych.
W swojej codziennej pracy staram się propagować naukę programowania za pomocą programu Alice3, która rozwija myślenie potrzebne na każdym przedmiocie.
.
Wiemy, że…
Pan Robert utworzył zespół nauczycieli i uczniów do organizacji obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania, który jest organizowany w jego szkole od października 2014 roku. Prowadzi zajęcia z programowania z wykorzystaniem programu Alice 3. Zebrał grupę uczniów „Drużyna Alice 3”, z którą utworzył kanały
na serwisach YouTube i Google+, organizuje i uczestniczy w konkursach programistycznych oraz wyjeżdża na weekendy programowania.
Podczas pracy z uczniem chce, by jego uczniowie stali się podmiotami procesu uczenia się i co najważniejsze, by korzystali
z siebie nawzajem jako „zasobów edukacyjnych”. To poprawi ich samoocenę, wiarę w swoje możliwości i umiejętności.
W życiu liczy się nie sam fakt tego, że po prostu żyliśmy. Istotną różnicę robi to, co zrobiliśmy dla życia innych osób. Nelson Mandela
OPIS WARSZTATÓW
W drugim dniu konferencji na terenie w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6
ul. Słowackiego 41 we Wrześni (sala016) odbędą się warsztaty „Wykonanie szkolnej stacji pogodowej za pomocą płytek programowalnych WioNode”, które poprowadzą: Robert Pypkowski – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Gostyninie i uczniowie techników informatycznych w Płocku tj. Kuba Brzozowski i Błażej Głowacki. Ich uczestnicy będą mieli możliwość poznania metod konfiguracji i programowania płytek wraz z czujnikami. Dodatkowo prowadzący zademonstrują
ich zastosowanie podczas rożnych prac projektowych na lekcjach techniki – wykonanie taniej stacji pogodowej. Dzięki zastosowaniu czujników będzie można wykonywać na odległość pomiary temperatury, ciśnienia, wilgotności oraz zanieczyszczenia powietrza, których wyniki mogą posłużyć do praktycznego zastosowania podczas nauki przedmiotów przyrodniczych.