Web Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Logo Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Web Development

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

White Labeling

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

VIEW ALL SERVICES 

Prelegenci

7 i 8 lutego 2025 roku.

Podczas tegorocznej konferencji nie zabraknie inspirujących przemówień wygłoszonych przez autorytety w swoich dziedzinach. Systematycznie będziemy Wam przybliżać sylwetki Prelegentów, których usłyszycie w dniach 7-8 lutego we Wrześni.

Sebastian Kotów – wykład inauguracyjny!

Jeden z najbardziej cenionych mówców w Polsce

Pasja do wykładów i motywacji
  • Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe, bogate zaplecze naukowe oraz wiedzę psychologiczną.
  • W ciągu ostatnich 15 lat był zapraszany do prowadzenia power speechów przez ponad 300 firm.
  • Poprowadził ponad 1000 wystąpień w 12 krajach, docierając do publiczności złożonej z ponad 500 tysięcy uczestników z 80 różnych krajów. Jego prelekcje odbywały się nawet przed kilkutysięcznymi audytoriami.

Pasja do wykładów i motywacji

  • Specjalizuje się w biznesowych i motywacyjnych wystąpieniach, które są jego prawdziwą pasją.
  • Uwielbia dzielić się wiedzą, inspirować uczestników do osiągania celów, zmiany sposobu myślenia i skutecznego radzenia sobie z nieustannie zmieniającą się rzeczywistością.

Wybitny dydaktyk i autor

  • Wykłada psychologię zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego w ramach studiów MBA.
  • Ukończył studia licencjackie z zakresu psychologii zarządzania oraz dwie specjalizacje magisterskie: zarządzanie zasobami ludzkimi oraz psychologia kliniczna.

Inicjatywy i publikacje

  • Twórca popularnego cyklu „Psychologiczne Czwartki”, który przyciąga ponad 1000 uczestników na cotygodniowe transmisje w mediach społecznościowych.
  • Autor sześciu bestsellerów z zakresu psychologii i zarządzania.

 Dr Ada Florentyna Pawlak

Uniwersytet SWPS, Collegium Civitas

Ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji i nowych technologii
  • Współpraca człowieka z maszyną: Ekspertka w obszarze Business Process Automation (Wydział Zarządzania UŁ) oraz Business AI (Akademia Leona Koźmińskiego).
  • Badaczka i dydaktyczka: Associate Researcher Collegium Civitas w Warszawie, badaczka w Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Specjalizacje: Społeczne implikacje sztucznej inteligencji, transhumanizm, antropologia technologii, technointymność oraz współpraca człowieka z maszyną.
  • Publikacje i wykłady: Publikowała m.in. w Springer i Routledge; stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Osiągnięcia i wyróżnienia

  • Jedna z najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu według Forbes Women (2022).
  • Wyróżniona w rankingu Top100 Woman in AI in Poland.
  • Laureatka projektu Jutronauci (Gazeta Wyborcza & Kulczyk Investments).
  • Członkini założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”.

Działalność edukacyjna i zawodowa

  • Kierowniczka merytoryczna studiów podyplomowych „Sztuczna inteligencja w biznesie” (Collegium Da Vinci).
  • Prowadzi zajęcia z zakresu antropologii technologii, kultury cyfrowej oraz projektowania technologii zorientowanego na człowieka.
  • Współpracowała z renomowanymi firmami: Canal+, Play, Nationale-Nederlanden, Santander, IPMA, Roche, OLX.

Pasje i inicjatywy

  • Twórczyni projektów edukacyjnych dla szkół, firm i grup wielopokoleniowych.
  • Miłośniczka Wisły, literatury pięknej oraz działań na styku sztuki i nauki (art@science).

Wystąpienie: „Przełamywanie oporu: Sztuczna inteligencja i dyfuzja innowacji”

Abstrakt
Dlaczego ludzie i instytucje opierają się technologiom, które mogłyby poprawić jakość życia?

  • Kluczowe pytania:
    • Czy przyczyna leży w naturze innowacji czy mentalności odbiorców?
    • Jakie mechanizmy psychologiczne (np. lęk przed zmianą, brak zrozumienia technologii, preferowanie status quo) wpływają na opór wobec nowych technologii?
    • Czy istnieje uniwersalny model adaptacji innowacji?

Proponowane strategie przełamywania oporu:

  • Budowanie zaufania poprzez transparentność.
  • Wdrożenie mechanizmów sandboxingu.
  • Narratywizacja innowacji przez liderów opinii.
  • Projektowanie zorientowane na człowieka i angażowanie użytkowników w proces tworzenia technologii.

Rola społeczności i międzypokoleniowych inicjatyw:
Kluczowym elementem adaptacji AI jest zaangażowanie lokalnych społeczności – uczniów, rodziców, nauczycieli – w proces dyfuzji technologii.

 Sabina Sägi

Ekspertka ds. Edukacji, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej

Sabina Sägi to liderka, której doświadczenie i zaangażowanie stanowią inspirację w dziedzinie edukacji, technologii i współpracy globalnej.

Sabina Sägi, była szefowa ds. współpracy badawczej w EdTech Estonia, odegrała kluczową rolę w budowaniu współpracy między rządem, sektorem prywatnym a instytucjami edukacyjnymi. Jej zaangażowanie w rozwijanie globalnych partnerstw znacząco wzmocniło wpływ estońskiego sektora edtech na arenie międzynarodowej.

Jako starsza specjalistka ds. programów Erasmus+, Sabina przyczyniła się do rozwoju szkolnictwa wyższego w Estonii, realizując liczne projekty międzynarodowej współpracy edukacyjnej.

Sabina jest również gospodarzem narodowego podcastu dla Estońskiej Agencji Edukacji i Młodzieży, która działa jako organ wykonawczy Ministerstwa Edukacji i Badań Naukowych Estonii.

Jako prawdziwa pasjonatka innowacji i współpracy, Sabina zdobywała doświadczenie w takich branżach jak film, fintech oraz defencetech. Jej międzynarodowa perspektywa wynika z życia w aż 8 różnych krajach, co dodatkowo wzbogaciło jej wiedzę i podejście do pracy.

 

 Jakub Andrzejczak – Cyfrowy włóczęga

Profesor Wielkopolskiej Akademii Społeczno-Ekonomicznej oraz kierownik Zakładu Socjologii Wychowania.

Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członek Pracowni Profilaktyki, Resocjalizacji i Readaptacji Społecznej.

👉 Ekspert w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego dzieci i młodzieży, doradca komisji sejmowych oraz konsultant scenarzystów serialowych. Autor licznych badań naukowych, programów profilaktycznych i komentarzy medialnych dotyczących funkcjonowania młodych ludzi w świecie cyfrowym. Prywatnie ojciec dwóch synów, co wzbogaca jego spojrzenie na wyzwania współczesnego rodzicielstwa.


🗣️ Temat wystąpienia:

Rodzicielstwo i dzieciństwo w świecie cyfrowym. O minimalizowaniu zagrożeń i budowaniu pozytywnych relacji.


📖 Abstrakt:

W trakcie prelekcji zgłębimy mechanizmy działania przemysłu cyfrowego – jak przyciąga uwagę, wpływa na emocje oraz kształtuje opinie i wartości. Zastanowimy się nad wpływem cyfrowego świata na rozwój dzieci i młodzieży oraz nad wyzwaniami, jakie stawia przed rodzicami, nauczycielami i pedagogami. Kluczowym elementem będzie refleksja nad budowaniem pozytywnych relacji z młodymi ludźmi w kontekście ich obecności w rzeczywistości cyfrowej.


📅 Nie może Cię zabraknąć!

Dołącz do nas i posłuchaj inspirującego wystąpienia, które pomoże zrozumieć, jak zadbać o bezpieczeństwo i dobrostan dzieci w erze cyfrowej.

Prof. dr hab. Maciej M. Sysło

Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

Profesor Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki.
🧑‍🏫Prof. dr hab. Maciej M. Sysło
👉 Profesor Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki. Wieloletni dyrektor Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
👉 Naukowo związany z uniwersytetami w Tokio, Bonn, Oregonie, Kopenhadze, Waszyngtonie czy Groningen.
👉 Od lat 80. uczestniczy w popularyzacji i kształtowaniu powszechnej edukacji informatycznej. Autor ponad 150 prac z zakresu teorii grafów, matematyki dyskretnej czy informatyki.
👉Autor koncepcji edukacji informatycznej w szkołach, twórca i lider zespołu edukacji informatycznej w Instytucie Informatyki UWr. oraz na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK.
📌Temat wystąpienia na Konferencji Lepsza Edukacja:
Wyzwania Cyfrowej Edukacji
📌Abstrakt:
Edukacja cyfrowa jest niezbędnym warunkiem wykształcenia przez uczniów umiejętności potrzebnych do prawidłowego rozwoju w dzisiejszym świecie. Plan działania Komisji Europejskiej w zakresie edukacji cyfrowej na lata 2021–27 wyznacza dwa strategiczne priorytety umożliwiające osiągnięcie tego celu: wspieranie rozwoju wydajnego ekosystemu edukacji cyfrowej oraz zwiększanie umiejętności i kompetencji cyfrowych na potrzeby transformacji cyfrowej.
Ramy kompetencji cyfrowych obywateli (DigComp) określają te kompetencje następująco: „…pewne siebie, krytyczne, odpowiedzialne i z zaangażowaniem korzystanie z technologii cyfrowych w celu uczenia się, w pracy i uczestnictwa w społeczeństwie. Definiuje się je jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw”. Z kolei zalecenia Rady Europy dotyczące kluczowych czynników umożliwiających pomyślną cyfrową edukację i szkolenie skupiają się na tym, jak dostosować systemy edukacji i szkoleń do ery cyfrowej.
W tym krótkim wystąpieniu pochylimy się nad kilkoma wybranymi kwestiami, skupiając uwagę głównie na wyzwaniach i sposobach ich rozwiązywania. Dotyczyć one będą: różnych form pracy uczniów i przygotowania do tego nauczycieli, oraz wyzwań, jakie wnosi do szkoły sztuczna inteligencja.

Olga Woj – Neurodydaktyczka z pasją

Trenerka kadry pedagogicznej, założycielka wydawnictwa Mózg na Warsztat oraz popularyzatorka edukacji zgodnej z naturą mózgu.

Od lat wspiera nauczycieli, pomagając im tworzyć inspirujące zajęcia, które angażują i motywują uczniów. Dzieli się swoją wiedzą poprzez Akademię Neurodydaktyki oraz cykl Webi Środy, zdobywając uznanie w środowisku edukacyjnym.

👉 Temat wystąpienia:
„Mózg na tak! Metodyka prowadzenia zajęć, które motywują i angażują wszystkie mózgi”


🔎 Czego dowiesz się podczas warsztatu?

✅ Jak motywować uczniów bez potrzeby korzystania z gadżetów i ocen.
✅ Jak zaplanować lekcję w zgodzie z neurobiologicznymi potrzebami mózgu.
✅ Jak rozwijać kluczowe kompetencje przyszłości, takie jak kreatywność i budowanie relacji w grupie.
✅ Jak uczyć, tworząc środowisko przyjazne dla mózgu.


🏆 Osiągnięcia i inspiracje:

Olga Woj jest finalistką Tony Buzan Book Awards 2021 oraz autorką cenionych publikacji edukacyjnych, takich jak „Neurodziennik” i „Teczka Pedagoga”. Jej bogate doświadczenie i innowacyjne podejście do nauczania stanowią cenną pomoc dla nauczycieli, którzy pragną uczyć z pasją i efektywnością.

🌿 Prywatnie miłośniczka natury, porannych spacerów i technik mindfulness, inspirująca do refleksji i wprowadzania neurodydaktyki do codziennej praktyki.

Anita Plumińska-Mieloch 

Wybitna postać polskiej edukacji, która swoją pasją i doświadczeniem inspiruje innych!

Wieloletni dyrektor szkoły i profesor oświaty oraz ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli

📌 Kilka faktów o prelegentce:
👉 Wieloletni dyrektor szkoły i profesor oświaty
👉 Ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli
👉 Współautorka podręczników, zeszytów ćwiczeń i poradników metodycznych do historii
👉 Mentor w programach Aktywna Edukacja i Nauczycielska Akademia Internetowa
👉 Przewodnicząca Wojewódzkiej Komisji Konkursu Historycznego
👉 Producentka i autorka scenariuszy filmów o historii II wojny światowej w Wielkopolsce

🏅 Nagrody i wyróżnienia:
🌟 Nagrody Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej
🌟 Brązowy BohaterOn
🌟 Finalistka konkursów Nauczyciel Roku 2018 i Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019
🌟 Tytuł WielkoPolki Roku 2024 w kategorii edukacja

👩‍🏫 Panelistka debaty:
„Przekraczając granice – czy tracimy pokolenia Z i Alpha?”

👩‍🏫 Temat warsztatu:
„Co nauczyciel może zrobić, aby na własnej lekcji się nie nudzić, czyli o prostych skutecznych metodach pracy z grupą”.
Anita Plumińska-Mieloch zaprezentuje sprawdzone metody pracy, które:
✅ angażują uczniów,
✅ ułatwiają życie nauczycielowi,
✅ wymagają minimum przygotowań,
✅ inspirują do odnalezienia własnej pasji i belferskiej siły!

👉🔥 Sobota – sesja World Café:
Prelegentka poprowadzi stolik tematyczny poświęcony ocenianiu.

📢 Nie przegapcie okazji, by posłuchać tej wyjątkowej ekspertki i zdobyć inspiracje do pracy z uczniami! 🙌

Anna Beata Kwiatkowska

Doktor nauk matematycznych w zakresie informatyki (Uniwersytet Warszawski), wykładowca i
kierownik Pracowni Metodyki Nauczania Informatyki na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK w
Toruniu. Kierownik Studiów Podyplomowych dla nauczycieli w zakresie informatyki. Zainteresowania
naukowe: matematyka dyskretna, teoria grafów, sztuczna inteligencja, edukacja informatyczna,
elearning.

W latach 2012-2020 wiceprzewodnicząca, a od 2024 roku przewodnicząca Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej,

Zaangażowanie i działalność zawodowa
Z jej ramienia uczestniczyła w pracach nad podstawą programową informatyki, wprowadzającą naukę algorytmiki i programowania od najmłodszych lat w szkole. Brała również udział w opracowaniu Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji, przyjętej przez Radę Ministrów we wrześniu 2024 roku.

Działania międzynarodowe
Pełni rolę eksperta w organizacjach takich jak CEPIS, IPFIP oraz OECD. Uczestniczy w wypracowywaniu katalogu wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie technologii, w tym informatyki, z perspektywą do roku 2030.

Aktywność w Polsce
W latach 2021–2023 była członkiem sekcji wspierania udziału kobiet w IT oraz ekspertem Sekcji Edukacji Cyfrowej w Komitecie Informatyki Polskiej Akademii Nauk. Zasiadała w Radzie Programowej Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.

Od 2006 do 2023 roku pełniła funkcję Prezesa Oddziału Kujawsko-Pomorskiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a od 2023 roku jest wiceprezesem PTI ds. edukacji. Od lat związana z Olimpiadą Informatyczną – od początku jako członek Komitetu Okręgowego, a obecnie Komitetu Głównego.

Organizacja wydarzeń edukacyjnych
Jest organizatorką 20 edycji Konferencji „Informatyka w Edukacji”, ogólnopolskiej próbnej matury z informatyki, współorganizatorką Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr oraz akcji Godzina Kodowania.

Nagrody i wyróżnienia
Za swoją działalność na rzecz popularyzacji informatyki i rozwijania kompetencji cyfrowych społeczeństwa wielokrotnie nagradzana:

  • Statuetka InfoStar,
  • Medal Komisji Edukacji Narodowej,
  • Nagroda Marka Cara,
  • Medal 70-lecia informatyki polskiej,
  • Złota Odznaka Polskiego Towarzystwa Informatycznego,
  • Trzykrotnie wyróżniona na Liście 100.

Życie prywatne
Prywatnie jest mężatką i mamą dwójki dzieci.

Marek Grzywna

Marek Grzywna – trener, coach AI, dyrektor szkoły. Właściciel firmy edukacyjnej, prezes Fundacji STEALAB

Współpracuje z firmami i instytucjami edukacyjnymi, realizując innowacyjne projekty.

Marek Grzywna, lider programu Mobilny Informatyk (Operon), Laureat Listy 100 SPRUC 2020, MIE Ekspert, współtwórca Ogólnopolskiego Projektu Emp@tyczna Klasa. Współpracuje z firmami i instytucjami edukacyjnymi, realizując innowacyjne projekty.

Temat wystąpienia:
Jak pozbyć się rutynowych szkolnych zadań dzięki sztucznej inteligencji

Dla kogo?
Warsztat dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, zainteresowanych nowoczesnymi technologiami w edukacji.

Korzyści:

  • Zwiększenie efektywności pracy.
  • Oszczędność czasu przy tworzeniu materiałów i raportów.
  • Praktyczne umiejętności wykorzystania AI w dydaktyce.

Agnieszka Halicka

Nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. 

Publikuje na blogach i w czasopismach. Prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube,
Publikuje na blogach i w czasopismach. Prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube, blog edutriki.pl oraz
stronę na Facebooku: EduTriki – Agnieszka Halicka.
Swoim doświadczeniem dzieli się także jako administratorka Facebookowych grup: Genially – oficjalna polska grupa, Wakelet Polska,
Flipgrid Polska oraz EduTriki nauczycieli – TIK jakiego nie znasz.
Należy do społeczności Superbelfrzy RP.
Jest Ambasadorką Genially, Wakeleta, Flipgrida, SMART Technologies oraz Ambasadorką eTwinning w Polsce. Należy do grona Microsoft
Innovative Educator Expert. Znalazła się na Liście 100 osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w
Polsce w 2020 roku. Nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2021.
Udział w debacie eksperckiej –  dzień 1

dr Maciej Dębski

Wykładowca w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Tata 18-letniej Idy i 8-letniego Antosia.

Założyciel i prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG, socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki i edukator.

Ekspert Najwyższej Izby Kontroli oraz Rzecznika Praw Obywatelskich. Autor i współautor publikacji naukowych oraz dokumentów strategicznych dotyczących m.in. bezdomności, przemocy w rodzinie i uzależnień.

Pomysłodawca ogólnopolskich badań na temat fonoholizmu i cyberprzemocy (22 000 uczniów, 4 000 nauczycieli). W 2016 roku zrealizował pierwszy w Europie eksperyment społeczny – odcięcie 100 osób na 72 godziny od urządzeń elektronicznych, zakończony sukcesem badawczym.

Dorota Janczak

Ekspertka dydaktyki cyfrowej, wspierająca nauczycieli w efektywnym wykorzystaniu technologii w edukacji.

Od ponad 20 lat pomaga nauczycielom odkrywać potencjał nowoczesnych technologii w procesie nauczania i uczenia się.

Kieruje Pracownią Dydaktyki Cyfrowej oraz pracuje jako nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.

Członkini grupy SuperBelfrzyRP, autorka licznych publikacji edukacyjnych oraz trenerka w krajowych i międzynarodowych projektach. Swoją wiedzę i pasję przekazuje podczas szkoleń, warsztatów i konferencji.

Więcej informacji: dorota.janczak.pl

Joanna Gadomska

Wielkopolski Nauczyciel Roku 2021, Edukator Roku 2020 w kategorii Ekologia, biolożka w III Liceum Ogólnokształcącym w Koninie.

Prowadzi stronę na Facebooku i blog o nazwie Biologia z Blondynką. Jest autorką podręczników z przyrody i biologii wydanych przez Wydawnictwo WSiP oraz licznych publikacji edukacyjnych, programów nauczania, innowacji pedagogicznych, ćwiczeń i scenariuszy zajęć.

Prelegentka na wielu ogólnopolskich konferencjach dla nauczycieli. Prowadzi liczne kursy, szkolenia i webinary z zakresu:

  • metod pracy na lekcji,

  • budowy i funkcjonowania mózgu,

  • edukacji ekologicznej,

  • profilaktyki zdrowia.

Autorka wielu ogólnopolskich projektów, m.in.:

  • EkoSzkoła,

  • Klasowa Wigilia bez plastiku,

  • Tydzień Uczniowskiej SuperMocy,

  • Jestem AS – Akceptuję Siebie,

  • Nie widać mnie, ale wszystko u mnie OK.

Ambasadorka ogólnopolskich projektów i akcji edukacyjnych. W swojej pracy stawia na relacje, aktywność i kreatywność, stale poszukując nowych, inspirujących rozwiązań edukacyjnych, ale nie zrywa z tradycją.

Prywatnie uwielbia małe i duże podróże ze swoją rodziną. W wolnej chwili sięga po kryminały.

 

Julia Plebańska

Artystka, businesswoman, trenerka i kreatorka produktów edukacyjno-artystycznych dla dzieci.

Założycielka ArtyKids, od najmłodszych lat pasjonuje się sztuką, wierąc w słowa Dostojewskiego, że „piękno uratuje świat.” Absolwentka MBA w SGH, szkoły mody Polimoda – jednej z najlepszych szkół mody na świecie, oraz dyplomowana historyczka sztuki. Łączy swoje artystyczne talenty z doświadczeniem biznesowym, tworząc unikalne projekty edukacyjne.

Dzięki ArtyKids inspiruje dzieci do odkrywania świata poprzez sztukę, przybliżając im twórczość malarzy i różne formy artystycznego wyrazu. Jej materiały edukacyjne są dostępne w polskich szkołach dzięki współpracy z Moje Bambibo.

Jako kreatorka i trenerka prowadzi warsztaty łączące sztukę, technologię i naukę w duchu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics). Rozwija wrażliwość estetyczną i wyobraźnię dzieci. Jej oferta obejmuje produkty i warsztaty skierowane do dzieci w przedszkolach oraz klasach 1-3, dostosowane do ich wieku i możliwości poznawczych.

Jej misją jest pokazanie, że sztuka to uniwersalny język, który otwiera okno na świat, inspiruje i uczy piękna. Wierzy, że sztuka to królowa nauk, która łączy wszystkie pozostałe dziedziny, stanowiąc fundament do zrozumienia zarówno otaczającego nas świata, jak i głębszych mechanizmów ludzkiego doświadczenia.

Marta Wysocka

Certyfikowana trenerka z zakresu kompetencji cyfrowych, Microsoft Innovative Educator Expert i Fellow, z wieloletnim doświadczeniem w edukacji i szkoleniach.

Aktualnie specjalizuje się w sztucznej inteligencji i bezpieczeństwie cyfrowym, a aplikacje Microsoft 365, będące jej naturalnym środowiskiem pracy, wykorzystuje w codziennej działalności oraz podczas szkoleń.

Łączy praktyczne podejście z pasją do rozwijania cyfrowych kompetencji, inspirując nauczycieli i liderów do efektywnego korzystania z technologii.

Karina Rzepecka

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz studiów podyplomowych Coaching w Edukacji. Ekspert MEN ds. awansu zawodowego oraz EduScrum Master.

Karina Rzepecka to liderka w świecie edukacji, która z pasją łączy teorię z praktyką, tworząc przestrzeń do rozwoju zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz studiów podyplomowych Coaching w Edukacji. Ekspert MEN ds. awansu zawodowego oraz EduScrum Master.

🔍 Dorobek i specjalizacje:

  • Autorka publikacji poświęconych zarządzaniu oraz metodyce wychowania fizycznego.

  • Twórczyni innowacji pedagogicznych.

  • Pasjonatka neurodydaktyki, myślenia wizualnego oraz nowoczesnych metod nauczania i zarządzania.

  • Współautorka poradnika dla nauczycieli wychowania fizycznego.

  • Uczestniczka projektów dotyczących współpracy z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym.

  • Posiada kwalifikacje tutora I stopnia oraz mediatora szkolnego.

🎓 Doświadczenie zawodowe:

  • Nauczycielka wychowania fizycznego z 26-letnim stażem.

  • Dyrektor szkoły podstawowej.

  • Nagrodzona przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty za swoje osiągnięcia i zaangażowanie.

💡 Prywatnie:

Wielbicielka aktywnego i zdrowego stylu życia, inspirująca innych do podejmowania działań na rzecz własnego rozwoju i dobrostanu.

Marcin Pawlik

Prelegent 2. dnia Konferencji Lepsza Edukacja!

Marcin Pawlik to nauczyciel konsultant w OEIiZK w Warszawie, doświadczony trener i edukator, który od lat dzieli się swoją wiedzą z zakresu tworzenia multimediów oraz wideo marketingu.

Podczas swoich warsztatów „Shorts, reels – nagraj i zmontuj film, komórką, tabletem” Marcin pokaże, jak w praktyczny i prosty sposób tworzyć atrakcyjne materiały wideo przy użyciu dostępnych narzędzi takich jak Blackmagic Design DaVinci Resolve, Adobe Premiere Pro, CapCut czy Kdenlive.

Czego się nauczysz?

  • Jak nagrywać i montować filmy za pomocą smartfonów i tabletów.

  • Jakie techniki i narzędzia warto wykorzystać, aby montaż był szybki i efektywny.

  • Jak tworzyć angażujące i dynamiczne treści na platformy takie jak YouTube, Instagram czy TikTok.

Marcin to praktyk z wieloletnim doświadczeniem, który stawia na naukę przez działanie – minimum teorii, maksimum praktyki!

W dzisiejszych czasach smartfony i tablety stały się potężnymi narzędziami do tworzenia wideo, a umiejętność pracy z nimi to prawdziwy game changer w edukacji i komunikacji!

Beata Chojnowska-Gąsiorek

Nauczycielka informatyki, wicedyrektor w Szkole Podstawowej Nr 39 w Gdyni.

Ciemna strona sieci. Wykorzystanie godziny wychowawczej do edukacji o zagrożeniach AI, niebezpiecznych znajomościach online i problemie stalkingu

Beata Chojnowska-Gąsiorek

  • Nauczycielka informatyki, wicedyrektor w Szkole Podstawowej Nr 39 w Gdyni.

  • Doradczyni metodyczna w Gdyńskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.

  • Wykładowczyni akademicka w Akademii Ateneum w Gdańsku.

  • Szkoleniowiec w Centrum Edukacji i Rozwoju Progresownia.

  • Pasjonatka nowych technologii, Ambasador Wakelet, Certyfikowany Edukator Nearpod.

  • Ekspert i trener Photon Entertainment.

Osiągnięcia:

  • Prelegentka oraz organizatorka konferencji.

  • W 2021 r., 2022 r. i 2023 r. wpisana na listę 100 osób, które znacąco wpłynęły na rozwój umiejętności cyfrowych w Polsce (Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych).

  • Od 2018 roku wyróżniana przez firmę Microsoft tytułem Microsoft Innovative Educator Expert.

  • Trzykrotnie wyróżniona przez firmę Microsoft tytułem Microsoft Innovative Educator Fellow.

  • W 2022 r. i 2024 r. otrzymała nagrodę Pomorskiego Kuratora Oświaty.

  • Członek grupy SuperBelfrzy RP.

  • Ambasadorka ogólnopolskiego programu współpracy szkół i nauczycieli „Wiosna edukacji”.

  • Laureatka konkursu „Projektanci edukacji” organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era.

Działalność:

Współtworzy na Facebooku grupę „Zostań Ekspertem Microsoft”.

Dr Malgorzata Snarska-Nieznańska

#CodeForGreen for school change makers

Innowatorka społeczna, założycielka i prezeska Fundacji Code for Green, która wprowadza sprawczą, praktyczną edukację o środowisku do szkół realizując z sukcesem projekty związane z budowaniem i wdrażaniem modeli edukacji o klimacie i środowisku m.in. opartej o nowe technologie.
Fundacja pracuje z nauczycielami, rozwijając z nimi metody nauczania oparte o empatię, edukację terenową, design thinking, pracę metodą projektu, programowanie. Wspiera dyrekcje i samorządy w tworzeniu warunków do tego, by szkoła była centrum edukacji o klimacie i środowisku. Uczy, jak sprawić, by uczniowie byli twórcami technologii, a nie tylko jej użytkownikami i tego, by chcieli i umieli adresować i rozwiązywać problemy środowiskowe z jej użyciem. Współpracujemy z instytucjami publicznymi – m.in. MEN, MKiŚ, IBE, ORE w ramach procesu wprowadzenia edukacji środowiskowej do podstawy programowej. Członkini Zespołu Pomocniczego Ministra Edukacji Narodowej do spraw Edukacji Klimatycznej, ambasadorka inicjatywy Komisji Europejskiej Climate Pact Ambassador.

Karolina Pankros

– nauczycielka wychowania przedszkolnego otwarta na nowoczesne rozwiązania w edukacji, ciągle pogłębiająca swoją wiedzę i umiejętności dydaktyczne.

STEAMowy ekspert w dziedzinie technologii cyfrowych.

Współautorka pierwszego polskiego programu edukacji STEAM dla przedszkoli „STEAMowe przygody przedszkolaka”, autorka publikacji edukacyjnych, innowacji pedagogicznych, projektów, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych.

Dagmara Kwiatkowska

nauczycielka wychowania przedszkolnego zaangażowana i twórcza, szukająca nowych rozwiązań w edukacji.

STEAMowy ekspert w świecie muzyki i sztuki, specjalista od jogi i mindfulness.

Współautorka pierwszego polskiego programu edukacji STEAM dla przedszkoli „STEAMowe przygody przedszkolaka”, autorka publikacji edukacyjnych, innowacji pedagogicznych, projektów, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych.

Viktor Bohdanov

Absolwent Chersońskiego Uniwersytetu Państwowego (Ukraina, 2012; Język Angielski i Literatura) oraz SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie (2016; Filologia Angielska i Pedagogika).

Obecnie pracuje w firmie Shape Robotics, wdrażając innowacje technologiczne w polskich i zagranicznych szkołach. Jest ekspertem uczestniczącym w międzynarodowych wystawach i konferencjach.

Po ukończeniu studiów zdobywał doświadczenie jako nauczyciel języków obcych i literatury w instytucjach publicznych i prywatnych, m.in. w Chersońskiej Państwowej Akademii Morskiej oraz szkołach w Warszawie. Po siedmiu latach pracy w zawodzie nauczyciela skupił się na edukacji STEAM i robotyce, łącząc działalność edukacyjną z badaniami naukowymi.

Warsztaty prowadzone przez Viktora Bohdanova

Warsztat Robotyczny (Fable, Shape Robotics)

Interaktywne warsztaty z robotyki, wykorzystujące roboty Fable, które ukazują, jak technologia wspiera edukację. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania robotów w nauczaniu dzieci w różnym wieku, rozwijając kreatywność, umiejętności logicznego myślenia i współpracy. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom roboty Fable pomagają uatrakcyjnić proces nauczania i dostosować go do indywidualnych potrzeb uczniów.

Wykorzystanie innowacji technologicznych we współczesnych szkołach: zalety i możliwe zagrożenia

Podczas prezentacji zostaną omówione zalety i wyzwania związane z integracją innowacyjnych technologii, takich jak tablice interaktywne, platformy edukacyjne online, sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość. Uczestnicy dowiedzą się, jak technologie zmieniają edukację, i poznają rolę nauczycieli oraz rodziców w ich odpowiedzialnym wykorzystaniu, aby służyły zrównoważonemu rozwojowi młodych ludzi.

Bartosz Chyś

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 39 w Gdyni

Nauczyciel dyplomowany informatyki i oligofrenopedagog. Z wykształcenia także nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Karierę zawodową rozpoczął w przedszkolu, a doświadczenie zdobywał na różnych poziomach edukacji – od szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, po Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, gdzie pracował jako wychowawca, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia oraz wychowawca internatu dla uczniów z niepełnosprawnościami.

Pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu, wykładowca akademicki, pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni oraz twórca facebookowej grupy Digitalni i kreatywni – nauczyciele z pasją. Szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador inicjatywy Wiosna edukacji, finalista konkursu Nauczyciel Roku, członek grupy SuperBelfrzy RP.

Wyróżnienia i osiągnięcia:

  • 3-krotny Laureat Listy 100 SPRUC.
  • Laureat plebiscytu Gdańsk Miasto Przedsiębiorczych 2020 w kategorii Edukacja.

Aktywnie działa na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i innowacyjnych metod nauczania, inspirując nauczycieli i uczniów do kreatywnego podejścia do nauki.

Izabela Przybysz

Nauczycielka wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i informatyki w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.

Warsztaty prowadzone wspólnie z Karoliną Robaszkiewicz to interaktywna podróż do świata robotyki, skierowana do uczestników w każdym wieku.

Warsztaty prowadzone przez Izabelę Przybysz

Ozoboty dla małych i dużych cz. 2

Warsztaty prowadzone wspólnie z Karoliną Robaszkiewicz to interaktywna podróż do świata robotyki, skierowana do uczestników w każdym wieku.

Podczas spotkania uczestnicy poznają małe roboty edukacyjne – Ozoboty, które łączą zabawę z nauką programowania. Programowanie odbywa się w przystępny sposób: poprzez rysowanie kodów na papierze oraz korzystanie z platformy do programowania online.

Czego można się spodziewać?

  • Rozwój kreatywności, logicznego myślenia i umiejętności współpracy.
  • Zróżnicowane zadania i wyzwania, które uczynią proces nauki ekscytującym.
  • Możliwość odkrycia, jak proste i fascynujące jest tworzenie własnych rozwiązań technologicznych – niezależnie od wieku uczestników.

Warsztaty to doskonała okazja, by zainspirować się nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi i odkryć ich potencjał w nauce i zabawie.

Konrad Wierzchowski

CEE Client Solution Education Lead, Dell Technologies

Ekspert w dziedzinie systemów komputerowych i nowych technologii. Posiada ponad 12-letnie doświadczenia w branży IT, z czego 8 ostatnich lat w pracy z rynkiem edukacyjnym, pełniąc role Education Managera, gdzie zrealizował wiele projektów i szkoleń edukacyjnych. Współpracował z placówkami edukacyjnymi w całej Europie oraz wdrażał nowoczesne technologie do rynku edukacyjnego.

W Dell Technologies od ponad czterech lat wdraża program wsparcia edukacji EDU 360 realizowany wspólnie z firmą Intel na terenie Centralnej i Wschodniej Europy.

Absolwent Akademii Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu.

Prywatnie lubi polatać dronem oraz przeczytać dobrą książkę.

Karolina Robaszkiewicz

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.

Podczas Konferencji Lepsza Edukacja wraz z Izabelą Przybysz poprowadzi warsztaty "Ozoboty dla małych i dużych cz. 2".

Specjalizuje się w prowadzeniu zajęć z programowania dla najmłodszych, wprowadzając uczniów w świat technologii i logicznego myślenia. W swojej pracy stawia na kreatywność oraz rozwój umiejętności cyfrowych wśród dzieci. Brała udział w projekcie AISchools, którego celem jest wspieranie edukacji w zakresie sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii w szkołach.