Prelegenci
7 i 8 lutego 2025 roku.
Podczas tegorocznej konferencji nie zabraknie inspirujących przemówień wygłoszonych przez autorytety w swoich dziedzinach. Systematycznie będziemy Wam przybliżać sylwetki Prelegentów, których usłyszycie w dniach 7-8 lutego we Wrześni.
Sebastian Kotów – wykład inauguracyjny!
Jeden z najbardziej cenionych mówców w Polsce
Pasja do wykładów i motywacji
- Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe, bogate zaplecze naukowe oraz wiedzę psychologiczną.
- W ciągu ostatnich 15 lat był zapraszany do prowadzenia power speechów przez ponad 300 firm.
- Poprowadził ponad 1000 wystąpień w 12 krajach, docierając do publiczności złożonej z ponad 500 tysięcy uczestników z 80 różnych krajów. Jego prelekcje odbywały się nawet przed kilkutysięcznymi audytoriami.
Pasja do wykładów i motywacji
- Specjalizuje się w biznesowych i motywacyjnych wystąpieniach, które są jego prawdziwą pasją.
- Uwielbia dzielić się wiedzą, inspirować uczestników do osiągania celów, zmiany sposobu myślenia i skutecznego radzenia sobie z nieustannie zmieniającą się rzeczywistością.
Wybitny dydaktyk i autor
- Wykłada psychologię zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego w ramach studiów MBA.
- Ukończył studia licencjackie z zakresu psychologii zarządzania oraz dwie specjalizacje magisterskie: zarządzanie zasobami ludzkimi oraz psychologia kliniczna.
Inicjatywy i publikacje
- Twórca popularnego cyklu „Psychologiczne Czwartki”, który przyciąga ponad 1000 uczestników na cotygodniowe transmisje w mediach społecznościowych.
- Autor sześciu bestsellerów z zakresu psychologii i zarządzania.
Dr Ada Florentyna Pawlak
Uniwersytet SWPS, Collegium Civitas
Ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji i nowych technologii
- Współpraca człowieka z maszyną: Ekspertka w obszarze Business Process Automation (Wydział Zarządzania UŁ) oraz Business AI (Akademia Leona Koźmińskiego).
- Badaczka i dydaktyczka: Associate Researcher Collegium Civitas w Warszawie, badaczka w Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją Uniwersytetu Łódzkiego.
- Specjalizacje: Społeczne implikacje sztucznej inteligencji, transhumanizm, antropologia technologii, technointymność oraz współpraca człowieka z maszyną.
- Publikacje i wykłady: Publikowała m.in. w Springer i Routledge; stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Osiągnięcia i wyróżnienia
- Jedna z najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu według Forbes Women (2022).
- Wyróżniona w rankingu Top100 Woman in AI in Poland.
- Laureatka projektu Jutronauci (Gazeta Wyborcza & Kulczyk Investments).
- Członkini założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”.
Działalność edukacyjna i zawodowa
- Kierowniczka merytoryczna studiów podyplomowych „Sztuczna inteligencja w biznesie” (Collegium Da Vinci).
- Prowadzi zajęcia z zakresu antropologii technologii, kultury cyfrowej oraz projektowania technologii zorientowanego na człowieka.
- Współpracowała z renomowanymi firmami: Canal+, Play, Nationale-Nederlanden, Santander, IPMA, Roche, OLX.
Pasje i inicjatywy
- Twórczyni projektów edukacyjnych dla szkół, firm i grup wielopokoleniowych.
- Miłośniczka Wisły, literatury pięknej oraz działań na styku sztuki i nauki (art@science).
Wystąpienie: „Przełamywanie oporu: Sztuczna inteligencja i dyfuzja innowacji”
Abstrakt
Dlaczego ludzie i instytucje opierają się technologiom, które mogłyby poprawić jakość życia?
- Kluczowe pytania:
- Czy przyczyna leży w naturze innowacji czy mentalności odbiorców?
- Jakie mechanizmy psychologiczne (np. lęk przed zmianą, brak zrozumienia technologii, preferowanie status quo) wpływają na opór wobec nowych technologii?
- Czy istnieje uniwersalny model adaptacji innowacji?
Proponowane strategie przełamywania oporu:
- Budowanie zaufania poprzez transparentność.
- Wdrożenie mechanizmów sandboxingu.
- Narratywizacja innowacji przez liderów opinii.
- Projektowanie zorientowane na człowieka i angażowanie użytkowników w proces tworzenia technologii.
Rola społeczności i międzypokoleniowych inicjatyw:
Kluczowym elementem adaptacji AI jest zaangażowanie lokalnych społeczności – uczniów, rodziców, nauczycieli – w proces dyfuzji technologii.
Sabina Sägi
Ekspertka ds. Edukacji, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej
Sabina Sägi to liderka, której doświadczenie i zaangażowanie stanowią inspirację w dziedzinie edukacji, technologii i współpracy globalnej.
Sabina Sägi, była szefowa ds. współpracy badawczej w EdTech Estonia, odegrała kluczową rolę w budowaniu współpracy między rządem, sektorem prywatnym a instytucjami edukacyjnymi. Jej zaangażowanie w rozwijanie globalnych partnerstw znacząco wzmocniło wpływ estońskiego sektora edtech na arenie międzynarodowej.
Jako starsza specjalistka ds. programów Erasmus+, Sabina przyczyniła się do rozwoju szkolnictwa wyższego w Estonii, realizując liczne projekty międzynarodowej współpracy edukacyjnej.
Sabina jest również gospodarzem narodowego podcastu dla Estońskiej Agencji Edukacji i Młodzieży, która działa jako organ wykonawczy Ministerstwa Edukacji i Badań Naukowych Estonii.
Jako prawdziwa pasjonatka innowacji i współpracy, Sabina zdobywała doświadczenie w takich branżach jak film, fintech oraz defencetech. Jej międzynarodowa perspektywa wynika z życia w aż 8 różnych krajach, co dodatkowo wzbogaciło jej wiedzę i podejście do pracy.
Jakub Andrzejczak – Cyfrowy włóczęga
Profesor Wielkopolskiej Akademii Społeczno-Ekonomicznej oraz kierownik Zakładu Socjologii Wychowania.
Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członek Pracowni Profilaktyki, Resocjalizacji i Readaptacji Społecznej.
👉 Ekspert w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego dzieci i młodzieży, doradca komisji sejmowych oraz konsultant scenarzystów serialowych. Autor licznych badań naukowych, programów profilaktycznych i komentarzy medialnych dotyczących funkcjonowania młodych ludzi w świecie cyfrowym. Prywatnie ojciec dwóch synów, co wzbogaca jego spojrzenie na wyzwania współczesnego rodzicielstwa.
🗣️ Temat wystąpienia:
Rodzicielstwo i dzieciństwo w świecie cyfrowym. O minimalizowaniu zagrożeń i budowaniu pozytywnych relacji.
📖 Abstrakt:
W trakcie prelekcji zgłębimy mechanizmy działania przemysłu cyfrowego – jak przyciąga uwagę, wpływa na emocje oraz kształtuje opinie i wartości. Zastanowimy się nad wpływem cyfrowego świata na rozwój dzieci i młodzieży oraz nad wyzwaniami, jakie stawia przed rodzicami, nauczycielami i pedagogami. Kluczowym elementem będzie refleksja nad budowaniem pozytywnych relacji z młodymi ludźmi w kontekście ich obecności w rzeczywistości cyfrowej.
📅 Nie może Cię zabraknąć!
Dołącz do nas i posłuchaj inspirującego wystąpienia, które pomoże zrozumieć, jak zadbać o bezpieczeństwo i dobrostan dzieci w erze cyfrowej.
Prof. dr hab. Maciej M. Sysło
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
http://mmsyslo.pl/ Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/
Maciej_Marek_Sysło Dysk z zasobami: https://tiny.pl/cvvl4 Inicjatywy: https://code.org; https://microbit.org Konkursy: http://www.bobr.edu.pl/
Profesor Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki.
http://mmsyslo.pl/ Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/
Maciej_Marek_Sysło Dysk z zasobami: https://tiny.pl/cvvl4 Inicjatywy: https://code.org; https://microbit.org Konkursy: http://www.bobr.edu.pl/
Olga Woj – Neurodydaktyczka z pasją
Trenerka kadry pedagogicznej, założycielka wydawnictwa Mózg na Warsztat oraz popularyzatorka edukacji zgodnej z naturą mózgu.
Od lat wspiera nauczycieli, pomagając im tworzyć inspirujące zajęcia, które angażują i motywują uczniów. Dzieli się swoją wiedzą poprzez Akademię Neurodydaktyki oraz cykl Webi Środy, zdobywając uznanie w środowisku edukacyjnym.
👉 Temat wystąpienia:
„Mózg na tak! Metodyka prowadzenia zajęć, które motywują i angażują wszystkie mózgi”
🔎 Czego dowiesz się podczas warsztatu?
✅ Jak motywować uczniów bez potrzeby korzystania z gadżetów i ocen.
✅ Jak zaplanować lekcję w zgodzie z neurobiologicznymi potrzebami mózgu.
✅ Jak rozwijać kluczowe kompetencje przyszłości, takie jak kreatywność i budowanie relacji w grupie.
✅ Jak uczyć, tworząc środowisko przyjazne dla mózgu.
🏆 Osiągnięcia i inspiracje:
Olga Woj jest finalistką Tony Buzan Book Awards 2021 oraz autorką cenionych publikacji edukacyjnych, takich jak „Neurodziennik” i „Teczka Pedagoga”. Jej bogate doświadczenie i innowacyjne podejście do nauczania stanowią cenną pomoc dla nauczycieli, którzy pragną uczyć z pasją i efektywnością.
🌿 Prywatnie miłośniczka natury, porannych spacerów i technik mindfulness, inspirująca do refleksji i wprowadzania neurodydaktyki do codziennej praktyki.
Anita Plumińska-Mieloch
Wybitna postać polskiej edukacji, która swoją pasją i doświadczeniem inspiruje innych!
Wieloletni dyrektor szkoły i profesor oświaty oraz ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli
📌 Kilka faktów o prelegentce:
👉 Wieloletni dyrektor szkoły i profesor oświaty
👉 Ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli
👉 Współautorka podręczników, zeszytów ćwiczeń i poradników metodycznych do historii
👉 Mentor w programach Aktywna Edukacja i Nauczycielska Akademia Internetowa
👉 Przewodnicząca Wojewódzkiej Komisji Konkursu Historycznego
👉 Producentka i autorka scenariuszy filmów o historii II wojny światowej w Wielkopolsce
🏅 Nagrody i wyróżnienia:
🌟 Nagrody Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej
🌟 Brązowy BohaterOn
🌟 Finalistka konkursów Nauczyciel Roku 2018 i Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019
🌟 Tytuł WielkoPolki Roku 2024 w kategorii edukacja
👩🏫 Panelistka debaty:
„Przekraczając granice – czy tracimy pokolenia Z i Alpha?”
👩🏫 Temat warsztatu:
„Co nauczyciel może zrobić, aby na własnej lekcji się nie nudzić, czyli o prostych skutecznych metodach pracy z grupą”.
Anita Plumińska-Mieloch zaprezentuje sprawdzone metody pracy, które:
✅ angażują uczniów,
✅ ułatwiają życie nauczycielowi,
✅ wymagają minimum przygotowań,
✅ inspirują do odnalezienia własnej pasji i belferskiej siły!
👉🔥 Sobota – sesja World Café:
Prelegentka poprowadzi stolik tematyczny poświęcony ocenianiu.
📢 Nie przegapcie okazji, by posłuchać tej wyjątkowej ekspertki i zdobyć inspiracje do pracy z uczniami! 🙌
Anna Beata Kwiatkowska
Doktor nauk matematycznych w zakresie informatyki (Uniwersytet Warszawski), wykładowca i
kierownik Pracowni Metodyki Nauczania Informatyki na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK w
Toruniu. Kierownik Studiów Podyplomowych dla nauczycieli w zakresie informatyki. Zainteresowania
naukowe: matematyka dyskretna, teoria grafów, sztuczna inteligencja, edukacja informatyczna,
elearning.
W latach 2012-2020 wiceprzewodnicząca, a od 2024 roku przewodnicząca Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej,
Zaangażowanie i działalność zawodowa
Z jej ramienia uczestniczyła w pracach nad podstawą programową informatyki, wprowadzającą naukę algorytmiki i programowania od najmłodszych lat w szkole. Brała również udział w opracowaniu Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji, przyjętej przez Radę Ministrów we wrześniu 2024 roku.
Działania międzynarodowe
Pełni rolę eksperta w organizacjach takich jak CEPIS, IPFIP oraz OECD. Uczestniczy w wypracowywaniu katalogu wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie technologii, w tym informatyki, z perspektywą do roku 2030.
Aktywność w Polsce
W latach 2021–2023 była członkiem sekcji wspierania udziału kobiet w IT oraz ekspertem Sekcji Edukacji Cyfrowej w Komitecie Informatyki Polskiej Akademii Nauk. Zasiadała w Radzie Programowej Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.
Od 2006 do 2023 roku pełniła funkcję Prezesa Oddziału Kujawsko-Pomorskiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a od 2023 roku jest wiceprezesem PTI ds. edukacji. Od lat związana z Olimpiadą Informatyczną – od początku jako członek Komitetu Okręgowego, a obecnie Komitetu Głównego.
Organizacja wydarzeń edukacyjnych
Jest organizatorką 20 edycji Konferencji „Informatyka w Edukacji”, ogólnopolskiej próbnej matury z informatyki, współorganizatorką Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr oraz akcji Godzina Kodowania.
Nagrody i wyróżnienia
Za swoją działalność na rzecz popularyzacji informatyki i rozwijania kompetencji cyfrowych społeczeństwa wielokrotnie nagradzana:
- Statuetka InfoStar,
- Medal Komisji Edukacji Narodowej,
- Nagroda Marka Cara,
- Medal 70-lecia informatyki polskiej,
- Złota Odznaka Polskiego Towarzystwa Informatycznego,
- Trzykrotnie wyróżniona na Liście 100.
Życie prywatne
Prywatnie jest mężatką i mamą dwójki dzieci.
Marek Grzywna
Marek Grzywna – trener, coach AI, dyrektor szkoły. Właściciel firmy edukacyjnej, prezes Fundacji STEALAB
Współpracuje z firmami i instytucjami edukacyjnymi, realizując innowacyjne projekty.
Marek Grzywna, lider programu Mobilny Informatyk (Operon), Laureat Listy 100 SPRUC 2020, MIE Ekspert, współtwórca Ogólnopolskiego Projektu Emp@tyczna Klasa. Współpracuje z firmami i instytucjami edukacyjnymi, realizując innowacyjne projekty.
Temat wystąpienia:
Jak pozbyć się rutynowych szkolnych zadań dzięki sztucznej inteligencji
Dla kogo?
Warsztat dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, zainteresowanych nowoczesnymi technologiami w edukacji.
Korzyści:
- Zwiększenie efektywności pracy.
- Oszczędność czasu przy tworzeniu materiałów i raportów.
- Praktyczne umiejętności wykorzystania AI w dydaktyce.
Agnieszka Halicka
Nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli.
Publikuje na blogach i w czasopismach. Prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube,
stronę na Facebooku: EduTriki – Agnieszka Halicka.
Swoim doświadczeniem dzieli się także jako administratorka Facebookowych grup: Genially – oficjalna polska grupa, Wakelet Polska,
Flipgrid Polska oraz EduTriki nauczycieli – TIK jakiego nie znasz.
Należy do społeczności Superbelfrzy RP.
Jest Ambasadorką Genially, Wakeleta, Flipgrida, SMART Technologies oraz Ambasadorką eTwinning w Polsce. Należy do grona Microsoft
Innovative Educator Expert. Znalazła się na Liście 100 osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w
Polsce w 2020 roku. Nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2021.
dr Maciej Dębski
Wykładowca w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Tata 18-letniej Idy i 8-letniego Antosia.
Założyciel i prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG, socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki i edukator.
Ekspert Najwyższej Izby Kontroli oraz Rzecznika Praw Obywatelskich. Autor i współautor publikacji naukowych oraz dokumentów strategicznych dotyczących m.in. bezdomności, przemocy w rodzinie i uzależnień.
Pomysłodawca ogólnopolskich badań na temat fonoholizmu i cyberprzemocy (22 000 uczniów, 4 000 nauczycieli). W 2016 roku zrealizował pierwszy w Europie eksperyment społeczny – odcięcie 100 osób na 72 godziny od urządzeń elektronicznych, zakończony sukcesem badawczym.
Dorota Janczak
Ekspertka dydaktyki cyfrowej, wspierająca nauczycieli w efektywnym wykorzystaniu technologii w edukacji.
Od ponad 20 lat pomaga nauczycielom odkrywać potencjał nowoczesnych technologii w procesie nauczania i uczenia się.
Kieruje Pracownią Dydaktyki Cyfrowej oraz pracuje jako nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Członkini grupy SuperBelfrzyRP, autorka licznych publikacji edukacyjnych oraz trenerka w krajowych i międzynarodowych projektach. Swoją wiedzę i pasję przekazuje podczas szkoleń, warsztatów i konferencji.
Więcej informacji: dorota.janczak.pl
Joanna Gadomska
Wielkopolski Nauczyciel Roku 2021, Edukator Roku 2020 w kategorii Ekologia, biolożka w III Liceum Ogólnokształcącym w Koninie.
Prowadzi stronę na Facebooku i blog o nazwie Biologia z Blondynką. Jest autorką podręczników z przyrody i biologii wydanych przez Wydawnictwo WSiP oraz licznych publikacji edukacyjnych, programów nauczania, innowacji pedagogicznych, ćwiczeń i scenariuszy zajęć.
Prelegentka na wielu ogólnopolskich konferencjach dla nauczycieli. Prowadzi liczne kursy, szkolenia i webinary z zakresu:
-
metod pracy na lekcji,
-
budowy i funkcjonowania mózgu,
-
edukacji ekologicznej,
-
profilaktyki zdrowia.
Autorka wielu ogólnopolskich projektów, m.in.:
-
EkoSzkoła,
-
Klasowa Wigilia bez plastiku,
-
Tydzień Uczniowskiej SuperMocy,
-
Jestem AS – Akceptuję Siebie,
-
Nie widać mnie, ale wszystko u mnie OK.
Ambasadorka ogólnopolskich projektów i akcji edukacyjnych. W swojej pracy stawia na relacje, aktywność i kreatywność, stale poszukując nowych, inspirujących rozwiązań edukacyjnych, ale nie zrywa z tradycją.
Prywatnie uwielbia małe i duże podróże ze swoją rodziną. W wolnej chwili sięga po kryminały.
Julia Plebańska
Artystka, businesswoman, trenerka i kreatorka produktów edukacyjno-artystycznych dla dzieci.
Założycielka ArtyKids, od najmłodszych lat pasjonuje się sztuką, wierąc w słowa Dostojewskiego, że „piękno uratuje świat.” Absolwentka MBA w SGH, szkoły mody Polimoda – jednej z najlepszych szkół mody na świecie, oraz dyplomowana historyczka sztuki. Łączy swoje artystyczne talenty z doświadczeniem biznesowym, tworząc unikalne projekty edukacyjne.
Dzięki ArtyKids inspiruje dzieci do odkrywania świata poprzez sztukę, przybliżając im twórczość malarzy i różne formy artystycznego wyrazu. Jej materiały edukacyjne są dostępne w polskich szkołach dzięki współpracy z Moje Bambibo.
Jako kreatorka i trenerka prowadzi warsztaty łączące sztukę, technologię i naukę w duchu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics). Rozwija wrażliwość estetyczną i wyobraźnię dzieci. Jej oferta obejmuje produkty i warsztaty skierowane do dzieci w przedszkolach oraz klasach 1-3, dostosowane do ich wieku i możliwości poznawczych.
Jej misją jest pokazanie, że sztuka to uniwersalny język, który otwiera okno na świat, inspiruje i uczy piękna. Wierzy, że sztuka to królowa nauk, która łączy wszystkie pozostałe dziedziny, stanowiąc fundament do zrozumienia zarówno otaczającego nas świata, jak i głębszych mechanizmów ludzkiego doświadczenia.
Marta Wysocka
Certyfikowana trenerka z zakresu kompetencji cyfrowych, Microsoft Innovative Educator Expert i Fellow, z wieloletnim doświadczeniem w edukacji i szkoleniach.
Aktualnie specjalizuje się w sztucznej inteligencji i bezpieczeństwie cyfrowym, a aplikacje Microsoft 365, będące jej naturalnym środowiskiem pracy, wykorzystuje w codziennej działalności oraz podczas szkoleń.
Łączy praktyczne podejście z pasją do rozwijania cyfrowych kompetencji, inspirując nauczycieli i liderów do efektywnego korzystania z technologii.
Karina Rzepecka
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz studiów podyplomowych Coaching w Edukacji. Ekspert MEN ds. awansu zawodowego oraz EduScrum Master.
Karina Rzepecka to liderka w świecie edukacji, która z pasją łączy teorię z praktyką, tworząc przestrzeń do rozwoju zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz studiów podyplomowych Coaching w Edukacji. Ekspert MEN ds. awansu zawodowego oraz EduScrum Master.
🔍 Dorobek i specjalizacje:
-
Autorka publikacji poświęconych zarządzaniu oraz metodyce wychowania fizycznego.
-
Twórczyni innowacji pedagogicznych.
-
Pasjonatka neurodydaktyki, myślenia wizualnego oraz nowoczesnych metod nauczania i zarządzania.
-
Współautorka poradnika dla nauczycieli wychowania fizycznego.
-
Uczestniczka projektów dotyczących współpracy z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym.
-
Posiada kwalifikacje tutora I stopnia oraz mediatora szkolnego.
🎓 Doświadczenie zawodowe:
-
Nauczycielka wychowania fizycznego z 26-letnim stażem.
-
Dyrektor szkoły podstawowej.
-
Nagrodzona przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty za swoje osiągnięcia i zaangażowanie.
💡 Prywatnie:
Wielbicielka aktywnego i zdrowego stylu życia, inspirująca innych do podejmowania działań na rzecz własnego rozwoju i dobrostanu.
Marcin Pawlik
Prelegent 2. dnia Konferencji Lepsza Edukacja!
Marcin Pawlik to nauczyciel konsultant w OEIiZK w Warszawie, doświadczony trener i edukator, który od lat dzieli się swoją wiedzą z zakresu tworzenia multimediów oraz wideo marketingu.
Podczas swoich warsztatów „Shorts, reels – nagraj i zmontuj film, komórką, tabletem” Marcin pokaże, jak w praktyczny i prosty sposób tworzyć atrakcyjne materiały wideo przy użyciu dostępnych narzędzi takich jak Blackmagic Design DaVinci Resolve, Adobe Premiere Pro, CapCut czy Kdenlive.
Czego się nauczysz?
-
Jak nagrywać i montować filmy za pomocą smartfonów i tabletów.
-
Jakie techniki i narzędzia warto wykorzystać, aby montaż był szybki i efektywny.
-
Jak tworzyć angażujące i dynamiczne treści na platformy takie jak YouTube, Instagram czy TikTok.
Marcin to praktyk z wieloletnim doświadczeniem, który stawia na naukę przez działanie – minimum teorii, maksimum praktyki!
W dzisiejszych czasach smartfony i tablety stały się potężnymi narzędziami do tworzenia wideo, a umiejętność pracy z nimi to prawdziwy game changer w edukacji i komunikacji!
Beata Chojnowska-Gąsiorek
Nauczycielka informatyki, wicedyrektor w Szkole Podstawowej Nr 39 w Gdyni.
Ciemna strona sieci. Wykorzystanie godziny wychowawczej do edukacji o zagrożeniach AI, niebezpiecznych znajomościach online i problemie stalkingu
Beata Chojnowska-Gąsiorek
-
Nauczycielka informatyki, wicedyrektor w Szkole Podstawowej Nr 39 w Gdyni.
-
Doradczyni metodyczna w Gdyńskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.
-
Wykładowczyni akademicka w Akademii Ateneum w Gdańsku.
-
Szkoleniowiec w Centrum Edukacji i Rozwoju Progresownia.
-
Pasjonatka nowych technologii, Ambasador Wakelet, Certyfikowany Edukator Nearpod.
-
Ekspert i trener Photon Entertainment.
Osiągnięcia:
-
Prelegentka oraz organizatorka konferencji.
-
W 2021 r., 2022 r. i 2023 r. wpisana na listę 100 osób, które znacąco wpłynęły na rozwój umiejętności cyfrowych w Polsce (Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych).
-
Od 2018 roku wyróżniana przez firmę Microsoft tytułem Microsoft Innovative Educator Expert.
-
Trzykrotnie wyróżniona przez firmę Microsoft tytułem Microsoft Innovative Educator Fellow.
-
W 2022 r. i 2024 r. otrzymała nagrodę Pomorskiego Kuratora Oświaty.
-
Członek grupy SuperBelfrzy RP.
-
Ambasadorka ogólnopolskiego programu współpracy szkół i nauczycieli „Wiosna edukacji”.
-
Laureatka konkursu „Projektanci edukacji” organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era.
Działalność:
Współtworzy na Facebooku grupę „Zostań Ekspertem Microsoft”.
Dr Malgorzata Snarska-Nieznańska
#CodeForGreen for school change makers
Innowatorka społeczna, założycielka i prezeska Fundacji Code for Green, która wprowadza sprawczą, praktyczną edukację o środowisku do szkół realizując z sukcesem projekty związane z budowaniem i wdrażaniem modeli edukacji o klimacie i środowisku m.in. opartej o nowe technologie.
Karolina Pankros
– nauczycielka wychowania przedszkolnego otwarta na nowoczesne rozwiązania w edukacji, ciągle pogłębiająca swoją wiedzę i umiejętności dydaktyczne.
STEAMowy ekspert w dziedzinie technologii cyfrowych.
Współautorka pierwszego polskiego programu edukacji STEAM dla przedszkoli „STEAMowe przygody przedszkolaka”, autorka publikacji edukacyjnych, innowacji pedagogicznych, projektów, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych.
Dagmara Kwiatkowska
nauczycielka wychowania przedszkolnego zaangażowana i twórcza, szukająca nowych rozwiązań w edukacji.
STEAMowy ekspert w świecie muzyki i sztuki, specjalista od jogi i mindfulness.
Współautorka pierwszego polskiego programu edukacji STEAM dla przedszkoli „STEAMowe przygody przedszkolaka”, autorka publikacji edukacyjnych, innowacji pedagogicznych, projektów, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych.
Viktor Bohdanov
Absolwent Chersońskiego Uniwersytetu Państwowego (Ukraina, 2012; Język Angielski i Literatura) oraz SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie (2016; Filologia Angielska i Pedagogika).
Obecnie pracuje w firmie Shape Robotics, wdrażając innowacje technologiczne w polskich i zagranicznych szkołach. Jest ekspertem uczestniczącym w międzynarodowych wystawach i konferencjach.
Po ukończeniu studiów zdobywał doświadczenie jako nauczyciel języków obcych i literatury w instytucjach publicznych i prywatnych, m.in. w Chersońskiej Państwowej Akademii Morskiej oraz szkołach w Warszawie. Po siedmiu latach pracy w zawodzie nauczyciela skupił się na edukacji STEAM i robotyce, łącząc działalność edukacyjną z badaniami naukowymi.
Warsztaty prowadzone przez Viktora Bohdanova
Warsztat Robotyczny (Fable, Shape Robotics)
Interaktywne warsztaty z robotyki, wykorzystujące roboty Fable, które ukazują, jak technologia wspiera edukację. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania robotów w nauczaniu dzieci w różnym wieku, rozwijając kreatywność, umiejętności logicznego myślenia i współpracy. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom roboty Fable pomagają uatrakcyjnić proces nauczania i dostosować go do indywidualnych potrzeb uczniów.
Wykorzystanie innowacji technologicznych we współczesnych szkołach: zalety i możliwe zagrożenia
Podczas prezentacji zostaną omówione zalety i wyzwania związane z integracją innowacyjnych technologii, takich jak tablice interaktywne, platformy edukacyjne online, sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość. Uczestnicy dowiedzą się, jak technologie zmieniają edukację, i poznają rolę nauczycieli oraz rodziców w ich odpowiedzialnym wykorzystaniu, aby służyły zrównoważonemu rozwojowi młodych ludzi.
Bartosz Chyś
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 39 w Gdyni
Nauczyciel dyplomowany informatyki i oligofrenopedagog. Z wykształcenia także nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.
Karierę zawodową rozpoczął w przedszkolu, a doświadczenie zdobywał na różnych poziomach edukacji – od szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, po Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, gdzie pracował jako wychowawca, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia oraz wychowawca internatu dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu, wykładowca akademicki, pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni oraz twórca facebookowej grupy Digitalni i kreatywni – nauczyciele z pasją. Szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador inicjatywy Wiosna edukacji, finalista konkursu Nauczyciel Roku, członek grupy SuperBelfrzy RP.
Wyróżnienia i osiągnięcia:
- 3-krotny Laureat Listy 100 SPRUC.
- Laureat plebiscytu Gdańsk Miasto Przedsiębiorczych 2020 w kategorii Edukacja.
Aktywnie działa na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i innowacyjnych metod nauczania, inspirując nauczycieli i uczniów do kreatywnego podejścia do nauki.
Izabela Przybysz
Nauczycielka wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i informatyki w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.
Warsztaty prowadzone wspólnie z Karoliną Robaszkiewicz to interaktywna podróż do świata robotyki, skierowana do uczestników w każdym wieku.
Warsztaty prowadzone przez Izabelę Przybysz
Ozoboty dla małych i dużych cz. 2
Warsztaty prowadzone wspólnie z Karoliną Robaszkiewicz to interaktywna podróż do świata robotyki, skierowana do uczestników w każdym wieku.
Podczas spotkania uczestnicy poznają małe roboty edukacyjne – Ozoboty, które łączą zabawę z nauką programowania. Programowanie odbywa się w przystępny sposób: poprzez rysowanie kodów na papierze oraz korzystanie z platformy do programowania online.
Czego można się spodziewać?
- Rozwój kreatywności, logicznego myślenia i umiejętności współpracy.
- Zróżnicowane zadania i wyzwania, które uczynią proces nauki ekscytującym.
- Możliwość odkrycia, jak proste i fascynujące jest tworzenie własnych rozwiązań technologicznych – niezależnie od wieku uczestników.
Warsztaty to doskonała okazja, by zainspirować się nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi i odkryć ich potencjał w nauce i zabawie.
Konrad Wierzchowski
CEE Client Solution Education Lead, Dell Technologies
Ekspert w dziedzinie systemów komputerowych i nowych technologii. Posiada ponad 12-letnie doświadczenia w branży IT, z czego 8 ostatnich lat w pracy z rynkiem edukacyjnym, pełniąc role Education Managera, gdzie zrealizował wiele projektów i szkoleń edukacyjnych. Współpracował z placówkami edukacyjnymi w całej Europie oraz wdrażał nowoczesne technologie do rynku edukacyjnego.
W Dell Technologies od ponad czterech lat wdraża program wsparcia edukacji EDU 360 realizowany wspólnie z firmą Intel na terenie Centralnej i Wschodniej Europy.
Absolwent Akademii Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu.
Prywatnie lubi polatać dronem oraz przeczytać dobrą książkę.
Karolina Robaszkiewicz
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.
Podczas Konferencji Lepsza Edukacja wraz z Izabelą Przybysz poprowadzi warsztaty "Ozoboty dla małych i dużych cz. 2".
Specjalizuje się w prowadzeniu zajęć z programowania dla najmłodszych, wprowadzając uczniów w świat technologii i logicznego myślenia. W swojej pracy stawia na kreatywność oraz rozwój umiejętności cyfrowych wśród dzieci. Brała udział w projekcie AISchools, którego celem jest wspieranie edukacji w zakresie sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii w szkołach.