Warsztat A
dr Krzysztof Krzywdziński
PixBlocks, UAM
Jak uczyć programowania na każdym etapie edukacji.
W trakcie warsztatów pokażę w jaki sposób można efektywnie przeprowadzać zajęcia z programowania w trybie zdalnym i w sali lekcyjnej. Przedstawię również bezpłatne narzędzie PixBlocks umożliwiające naukę programowania na każdym poziome edukacji. Pokażę w jaki sposób dobrać materiał do konkretnego poziomu edukacji i jak przekazać wiedzę w sposób ciekawy i zróżnicowany. Przedstawię w jaki sposób uczyć programowania blokowego i tekstowego Python oraz jaki napisać z uczniami proste gry. W trakcie warsztatu pokażę w jaki sposób tworzyć automatycznie sprawdzające się sprawdziany i korzystać z panelu nauczyciela".
Warsztat C1
Jacek Świątek
Learnetic
Poznaj, dotknij, zrozum! Specjalne potrzeby edukacyjne w nowoczesnym wydaniu, czyli przykładowe zajęcia w oparciu o technologie dofinansowane w ramach programu Aktywna Tablica 2021
WAŻNE
"Max. Liczba osób na warsztacie: 15. Czy wiesz, jak skorzystać z nowej edycji programu dofinansowania Aktywna Tablica? A co jeszcze ważniejsze, czy wiesz, jakie pomoce może nabyć w ten sposób Twoja szkoła do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Weź udział w warsztacie, dowiedz się, jak otrzymać dofinansowanie oraz wypróbuj nowoczesne rozwiązania edukacyjne. W programie m.in. praca z multimediami wyróżnionymi w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Bett Awards oraz własnoręczne projektowanie pomocy edukacyjnych, które następnie zostaną wydrukowane w 3D i dostarczone pod wskazany adres! "
Warsztat D
Tomasz Ordza
Krajowe Biuro eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Abecadło STEAM z eTwinning, czyli o skutecznej współpracy metodą projektu międzynarodowego
Podczas warsztatu poznasz zasady funkcjonowania platformy eTwinning oraz skuteczne metody poszukiwania partnera do współpracy w ramach projektu międzynarodowego eTwinning lub synergii eTwinning i Erasmus+. Dowiesz się jak krok po kroku rozpocząć swoją EDUprzygodę z projektami międzynarodowymi oraz gdzie szukać wsparcia w razie pytań dotyczących projektów. Warsztat nie tylko będzie wstępem do narzędziownika eTwinnera, ale także będzie zawierał sprawdzone praktyki projektowe, które nagrodzone zostały Europejskimi Odznakami eTwinning. Punktem wyjścia do rozmowy o interdyscyplinarnych działaniach uczniów będą międzynarodowe projekty zrealizowane w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce.
Warsztat S1
Dariusz Martynowicz
Dariusz Martynowicz Czas na Progres
Alfa i Omega, czyli jak ciekawie zacząć i zakończyć lekcje?
Mówi się, że mężczyznę poznajemy po tym, jak kończy. Nauczyciel(ka) ma trudniej. Oczywiście ważny jest cały proces lekcyjny, nie mamy jednak wątpliwości, że niejednokrotnie to pierwsze czynności nauczyciela decydują o tym, czy uczeń odpowiednio zaangażuje się w zaprojektowane przez niego działania. Wszystkie badania pokazują także, że uczniowie bardzo często zapamiętują to, co na końcu. Podczas warsztatów poznasz niebanalne i metodyczne pomysły na rozpoczęcie i zakończenie zajęć oraz narzędzia, które sprawią, że Twoje lekcje będą atrakcyjne. Szczególną uwagę zwrócimy na model edukacji 5E i zastanowimy się, jak zaangażować, ale także ewaluować pracę uczniów.
Warsztat F
Andrzej Musisz
Szkoła w Chmurze
Administracja Office 365 - od zera do bohatera.
Zagadnienia: - jak tworzyć konta użytkowników, grupy i zespoły aby łatwo nimi później zarządzać - jak wykorzystać autorski szablon Szkoły w Chmurze do automatyzacji zadań administratora - jak naprawić błędy popełnione przy uruchamianiu Office 365 (podstawy PowerShell) - jak wykorzystać grupy i pakiety zasad do zarządzania uprawnieniami w Teams
Warsztat B
Monika Kapuśniak
Mokapi Sp. z o. o.
Tablet - moje centrum dowodzenia w czasie edukacji zdalnej.
Na moim tablecie zgromadziłam niemal wszystko, co jest mi potrzebne do przeprowadzenia lekcji. Tablet zastępuje mi tablicę, monitor, zeszyt i segregatory z materiałami do lekcji. To taki mój nauczycielski TIKpiórnik. Na tablecie tworzę karty pracy,
Warsztat H
Krzysztof Grabowski
Cortland Sp. z o.o.
"Zdalna edukacja: Apple w chmurze"
Max. Liczba osób na warsztacie: 25.Na warsztacie dowiesz się jak pracować zdalnie korzystając z iPada. Podczas zajęć postaramy się obalić jeden z mitów związany z brakiem kompatybilności iPada z innymi systemami. Dowiesz się jak udostępnić zadanie, kartę pracy swoim uczniom lub innym nauczycielom oraz jak wspólnie pracować na dokumentach przygotowanych na sprzęcie Apple nie posiadając go. Warsztat przeznaczony jest dla tych którzy nie mają iPada i wahają się czy to dobry wybór oraz tych którzy już korzystają z systemu iOS i chcą dowiedzieć się czegoś nowego.
Warsztat I
Dorota Madej
Cortland Sp. z o.o.
"Zdalna edukacja: Kreatywna lekcja z iPadem"
Max. Liczba osób na warsztacie: 25. Każdy rodzi się pełen kreatywności. Pielęgnowanie i rozwijanie kreatywności ma kluczowe znaczenie dla lepszego komunikowania pomysłów, rozwiązywania problemów i wywierania pozytywnego wpływu na świat. Dowiedz się jak korzystając z wielu aplikacji i funkcji iPada tworzyć bogate, angażujące zasoby edukacyjne, a poprzez pracę z muzyką, rysunkiem, fotografią i filmem kształtować i pobudzać w uczniach kreatywność na każdej lekcji.
Warsztat J
Patrycja Balogh
Multimedia w szkole
Dlaczego nasi uczniowie wciąż wybierają zawody z poprzedniej epoki?
Świat pędzi do przodu, zmienia się rzeczywistość, która nas otacza. Według prognoz licznych instytutów badawczych wiele znanych nam zawodów zniknie w ciągu najbliższych 15 lat! Ponad połowa dzisiejszych uczniów szkół podstawowych podejmie pracę w zawodzie, którego dzisiaj jeszcze nie znamy! Dlaczego zatem wybory młodych ludzi dotyczące zawodów są niemal identyczne, jak 20 lat temu? Podczas naszego warsztatu przeanalizujemy sytuację, zapoznamy się z potrzebami na rynku pracy i spróbujemy przygotować się do zmian, by absolwenci naszych szkół byli gotowi do podjęcia pracy w zawodach szczególnie istotnych z punktu widzenia państwa i firm funkcjonujących w Polsce.
Warsztat K1
Paweł Krupiński
Promethean
Efektywne wykorzystanie monitora interaktywnego w codziennej pracy nauczyciela
Technologia powinna być niezawodna i efektywnie wspierać rozwijający się warsztat pracy nauczycieli. Powinna stanowić wartość dodaną do tego, co dzieje się na lekcji, a nie tylko ją uatrakcyjniać. Na tym warsztacie dowiesz się jak monitor interaktywny pomaga skupić uwagę uczniów, aktywizuje do udziału w lekcji, pozwala pokazać ich kreatywność. Podobnie jak Internet jest dziś naturalnym środowiskiem dla dzieci i młodzieży, tak monitor często jest typowym narzędziem stosowanym w trakcie lekcji, może stać się bardzo dobrym substytutem co najmniej kilku narzędzi w Twojej klasie.
Warsztat G1
Zyta Czechowska
specjalni.pl
Wygeneruj sobie zadanie i kartę pracy- czyli bezpłatne generatory do konstruowania zindywidualizowanych materiałów edukacyjnych.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają bezpłatne strony- generatory kart pracy i materiałów edukacyjnych, dzięki którym skonstruują zindywidualizowane i dostosowane pomoce dydaktyczne, arkusze i zadania. (fiszki, bingo, mapy, dyplomy, wykresy i inne). Warsztat skierowany jest do nauczycieli wszystkich przedmiotów.
Warsztat Z1
Dawid Łasiński, Maciej Danieluk
Pan Belfer i Nauczyciel w sieci
"Microsoft Office 365 dla każdego"
Warsztaty Microsoft 365 dla Każdego. Microsoft365 to cały czas zmieniająca się platforma umożliwiająca współpracę w ramach chmury. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak ją efektywnie wykorzystać, jak tworzyć materiały dla swoich uczniów, jak współpracować z nimi na zajęciach online i nie tylko to te warsztaty są właśnie dla Ciebie. Dawid i Maciej – autorzy popularnych kursów video postarają się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania dotyczące Microsoft 365 a dodatkowo wesprą Cię swoim doświadczeniem i wiedzą.
Warsztat EE
Adam Jurkiewicz
ABIX Edukacja
Python w nauczaniu zdalnym - dla klas 7-8 szkoły podstawowej - przykład wykorzystania
W trakcie warsztatu nauczyciele zapoznają się z platformą Python 3 w przeglądarce internetowej - to rozwiązanie, które można za darmo wykorzystać z MS-Teams, Google Suite, E-Podręczniki, Moodle, czy dowolną inną platformą edukacyjną. Wykonamy przykładowe ćwiczenie i pokażę, jak nauczyciele mogą przekazywać swoje inspiracje innym nauczycielom.
Warsztat AA
Marta Florkiewicz-Borkowska
Marta Florkiewicz-Borkowska
Lekcja w Nearpodzie - filozofia i kultura pracy online.
Nearpod to edukacyjne kombo - narzędzie, które łączy w sobie cechy prezentacji z funkcjonalnościami kilku innych narzędzi, które wykorzystujemy oddzielnie. Teraz mamy to wszystko w jednym narzędziu - możemy tworzyć slajdy a pomiędzy nimi angażować uczniów i aktywizować śledząc ich wyniki w czasie rzeczywistym. Narzędzie świetnie nadaje się do pracy w trybie synchronicznym i asynchronicznym. Sprawdzi się dla nauczyciela zaawansowanego w nowoczesnych technologiach, jak i dla początkującego. Każdy wybierze sobie to, co mu najbardziej pasuje. Podczas tego warsztatu: - poznacie narzędzie Nearpod i jego możliwości i zasoby - dowiecie się jak stworzyć lekcję opartą na działaniu i refleksji - dowiecie się co oznacza opcja Quick Launch oraz weźmiecie udział w minilekcji stworzonej specjalnie na konferencję.
Warsztat WW
Zbigniew Karwasiński
Laboratorium Innowacyjnej Edukacji Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Uwolnij kreatywność uczniów z BBC Micro:bit - kieszonkowym komputerem zmieniającym sposób rozwijania umiejętności cyfrowych
BBC Micro:bit to podręczny, w pełni programowalny komputer (działający także w wersji całkowicie wirtualnej) z przyciskami, czujnikami dotykowymi, czujnikami ruchu, a nawet małym ekranem i modułem bluetooth! Możesz użyć BBC micro:bit do nauki programowania albo tworzenia niesamowitych, często zabawnych urządzeń. Zamień kawałek zwykłego kartonu w roboty, w pełni zautomatyzowane domki dla lalek, instrumenty muzyczne. Możliwości są nieograniczone dzięki dołączanym modułom. Micro:bit został zaprojektowany przez BBC w Wielkiej Brytanii. Jest niezwykle popularny w szkołach na całym świecie. BBC Micro:bit to kwintesencja edukacji w modelu STEAM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka)
Warsztat L
Dorota Czech-Czerniak
Code for Green
Jak realizować pracę metodą projektu w edukacji zdalnej?
Opis: Warsztat przybliży metodykę i narzędzia pracy metodą projektu z uwzględnieniem specyfiki pracy zdalnej na przykładzie pracy w projekcie Code for Green. Narzędzia do komunikacji, pracy w grupach nad zadaniami krótko i długoterminowymi oraz narzędzia wspomagające aktywność uczniów. Narzędzia i metody do podtrzymywania i budowania relacji z edukacji zdalnej.
Warsztat KK
Karolina Skotarczak-Dobrzyńska
Archipelag Rozwoju
Notowanie graficzne.
Notowanie graficzne polega na sporządzaniu wizualnych notatek, które wspomagają efektywne uczenie się. Dzięki notatkom wizualnym i podwójnemu kodowaniu słów i obrazu, możemy zapamiętywać na dłużej. Jednocześnie uczenie się staje się ciekawe i twórcze. Warto włączać tę metodę do swojego warsztatu pracy, by być skutecznym nauczycielem, trenerem, edukatorem. Warto uczyć jej swoich uczniów. Wykorzystanie notowania graficznego ożywi Twoje lekcje, czy treningi. W czasie warsztatu: - poznasz zasady tworzenia notatek graficznych, - nauczysz się podstawowych elementów (symbole, postacie, banery i kontenery), - zastosujesz to, czego się nauczyłaś/nauczyłeś do stworzenia przykładowej notatki graficznej. Najważniejsze: By tworzyć notatki graficzne nie musisz umieć rysować. UWAGA! Zajęcia będą w formie warsztatowej, uczestnicy powinni przygotować kartki, czarny cienkopis i kilka kolorowych pisaków.
Warsztat DD
Janusz S. Wierzbicki, Michał T. Grześlak
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
Sway - wszystko, o co warto zapytać, ale trzeba wiedzieć, że można!
Maksymalna liczba osób na warsztacie: 50. Sway jest prostym narzędziem o bogatych możliwościach pozwalającym szybko przygotować efektowne, atrakcyjne i czytelne publikacje internetowe bogate w multimedia - pokazy zdjęć, filmy czy osadzone dokumenty i projekty przygotowane w innych programach oraz w serwisach internetowych. Jednocześnie pozwala się skupić na przygotowaniu treści udostępniając mechanizmy automatyzujące proces ich wizualizacji. To, jak nasza treść zostanie zaprezentowana możemy między innymi wylosować, a operację tę powtarzać tak długo, aż efekt spełni nasze oczekiwania. Samą treść można zaimportować np. z opracowania przygotowanego w aplikacji Word lub PowerPoint. Przygotowane w Sway treści możemy udostępniać określając uprawnienia dla konkretnych osób lub grup w szkolnym Office 365 lub publikować w sieci internet - jako ogólnie dostępne. Treści są automatycznie dostosowywane do ekranu komputera, tabletu lub telefonu a narzędzie pozwala je także eksportować do formatów PDF lub DOCX. Jako nauczyciele możemy aplikację Sway wykorzystać na wiele sposobów - począwszy od przygotowania materiałów dla naszych uczniów, przez szybkie publikowanie relacji ze szkolnych wydarzeń po uwzględnienie pracy w niej jako elementu projektów edukacyjnych. W ostatnim przypadku to uczniowie mogą opracować wyniki swoich projektów w tym narzędziu. Dzięki mechanizmom udostępniania, mogą pracować nie tylko indywidualnie, ale również zespołowo na treścią projektu a efekt końcowy udostępnić tylko wybranej grupie odbiorców. Podczas warsztatów zademonstrujemy nie tylko podstawy pracy z aplikacją Sway, ale także mniej znane narzędzia i oferowane przez nią możliwości. Każdy z uczestników będzie miał także okazję popracować nad własnym projektem na podstawie udostępnionego przez nas szablonu. Podczas spotkania opowiemy także gdzie szukać pomocy i pomysłów a także dzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi wykorzystania Office 365 w szkole nie tylko podczas pandemii. Serdecznie zapraszamy, Michał T. Grześlak Janusz S. Wierzbicki
Warsztat K2
Paweł Krupiński
Promethean
Wyciśnij więcej ze zdalnego nauczania.
Po roku doświadczeń ze zdalnym nauczaniem czas podsumować to co już wiesz, ale też pomyśleć co nowego możesz się nauczyć. Na tym warsztacie dowiesz się jak wykorzystać monitor interaktywny do przeprowadzenia zdalnej lub hybrydowej lekcji. Jak połączyć się z każdego miejsca na świecie i prowadzić relacje na żywo na monitorze interaktywnym w swojej klasie. Porozmawiamy jak wykorzystujecie swoje narzędzia TIK oraz podpowiem Wam jak w prosty sposób przygotować swoją lekcję. Zobacz jak ja to robię - może wykorzystasz zdobyta wiedzę w swojej klasie. Nie bójmy się nowych technologii.
Warsztat NN
Michalina Ignaciuk, Jakub Kreft, Wojciech Kreft
Unicorn VR World
"Zostań Terapeutą VR! - poznaj Theraply VR - nową metodę pracy z dziećmi ze SPE"
Podczas warsztatu zaprezentujemy możliwości zastosowania technologii VR (wirtualnej rzeczywistości) do terapii i wsparcia rozwoju dzieci z SPE Dowiesz się: czym jest VR (wirtualna rzeczywistość) i dlaczego jej popularność tak szybko rośnie jak wykorzystuje się VR w zabawie, edukacji i terapii jakie są założenia Theraply VR - nowej metody pracy z dziećmi SPE jak zdobyć certyfikat Terapeuty VR i dołączyć do grona terapeutów Theraply VR oraz jak prowadzić ciekawe, innowacyjne zajęcia w wirtualnej rzeczywistości realizując sesje w swoim gabinecie lub pracując zdalnie online Zapraszamy: nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE) przedstawicieli szkół, przedszkoli terapeutycznych, poradni itp. oraz rodziców .
Warsztat N
Agnieszka Ogiegło
Agnieszka Ogiegło
Tablice online – dla wymagających ścisłowców i nie tylko. 1 warsztat
Tablice online – dla wymagających ścisłowców i nie tylko. (Whiteboard.fi, Virtual Manipulatives, The Math Learning Center Apps) - Agnieszka Ogiegło W czasie spotkania uczestnicy poznają funkcje i wykorzystanie następujących narzędzi: Whiteboard.fi. To internetowe narzędzie do tworzenia tablic dla nauczycieli i ich całych klas. Idealne do oceniania kształtującego. Co wyjątkowe, uczniowie pracują samodzielnie, nie widząc rozwiązań pozostałych członków klasy. Umożliwia jednoczesne uzyskanie odpowiedzi od wszystkich uczniów na pytanie zadane na tablicy nauczyciela. Virtual Manipulatives. Tablica do wykorzystania zarówno przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i matematyki. W zależności od wyboru poziomu klasy mamy dostęp do bogatej gamy różnych narzędzi. Dostosowana do podstawy programowej z matematyki w krajach anglojęzycznych. The Math Learning Center Apps. Na stronie tej znajdziemy różne aplikacje matematyczne, część z nich z możliwością udostępniania uczniom do wspólnej pracy. - poznają platformy z darmowymi ćwiczeniami interaktywnymi dla uczniów klas 1-8.
Warsztat CC
Adam Turkot
Fundacja Forum Inicjatyw Społecznych
Wykorzystanie narzędzia TinkerCad w nauczaniu zdalnym.
W ramach warsztatu zostaną przedstawione możliwości wykorzystania platformy TINKERCAD w nauczaniu zdalnym. Omówione zostaną narzędzia programowania z wykorzystaniem symulacji obwodów, uproszczonego projektowania 3D oraz programowania blokowego do tworzenia sceny 3D.
Warsztat OO
Justyna Józefowicz, Hanna Buchner
STYKI
SIM Bez ściemy o pracy szkoły metodą projektów. Case study
Szkoła oparta o pasję, odwagę i zaangażowanie nauczycieli i uczniów. Każdy członek społeczności podejmuje decyzje, współpracuje i uczy się radzić sobie z wyzwaniami. Podstawa programowa to (sic!) przyjaciel. Warsztat o tym, jak i po co bezpiecznie przeprowadzić szkołę na pracę metodą projektów w oparciu o case studies, o czym opowiedzą Hanka Buchner i Justyna Józefowicz ze STYKÓW.
Warsztat Y
Danuta Kitowska
Danuta Kitowska
"Jak się uczyć i nauczyć tego innych"
Uczestnicy warsztatów będę mieli okazję uporządkować wiedzę dotyczącą technik uczenia się, poznać literaturę, dzięki której pogłębią temat, a także zanalizować metodykę wprowadzania technik uczenia się na różnych etapach edukacji. W części praktycznej uczestnicy będą mogli wypróbować kilka technik. Uzupełnieniem warsztatów będzie materiał dydaktyczny, który otrzyma każdy uczestnik szkolenia.
Warsztat V1
Iwona Brzózka-Złotnicka, Krzysztof Jaworski
Cyfrowy dialog
4xP czyli idee edukacyjne Seymoura Paperta, Projects (Projekty) i Passion (Pasja).
Seymour Papert najczęściej kojarzony jest z językiem Logo - i słusznie, bo to on jest autorem tego języka programowania. Dla nas był/jest przede wszystkim wielkim pedagogiem, dydaktykiem i jednym z największych autorytetów w dziedzinie edukacji. W duchu konstrukcjonizmu sformułował swoje ideę edukacyjne, które jego uczeń - Mitch Resnick - tak, tak, ten od Scratcha - rozwija i przybliża światu. Zapraszamy Cię do wspólnej refleksji nad edukacją w duchu Paperta. Niech to będzie ważny czas dla Ciebie i dla nas. Porozmawiajmy, podziałajmy, pomyślmy... Razem.
Warsztat BB
Bartosz Chyś
Centrum Szkoleń Edukacyjnych Digitalni Bartosz Chyś
Aktywne uczenie i planowanie pracy z wykorzystaniem narzędzi TIK
Podczas warsztatu pokażę w jaki sposób wdrożyć metody aktywnego uczenia-Blended learning, Design Thinking z wykorzystaniem narzędzi TIK i elementami coachingu oraz myślenia krytycznego. Na warsztacie popracujemy takze nad planowaniem zajęć z uwzględnieniem opinii oraz potrzeb uczniów. Poznamy też narzędzia przydatne w planowaniu i ewaluacji zajęć w oparciu o elementy grywalizacji
Warsztat HH2
Łukasz Gierek
Wacom
Tablet w dłoń!
Jeżeli masz tablet lecz nie wiesz w jaki sposób go użyć na lekcji zdalnej te warsztaty są dla Ciebie. Jeżeli nie masz tabletu i zastanawiasz się nad jego zakupem, te warsztaty są tym bardziej dla Ciebie. Sprawdź moje pomysły na realizacje interaktywnej lekcji angażującej uczniów i wykorzystującej tak pomocne narzędzie jakim jest tablet graficzny.
Warsztat GG
Joanna Gadomska
Poznajemy zakamarki naszego mózgu, czyli jak pobudzić mózg ucznia do lepszego działania.
Mózg to fascynujący i wyjątkowy narząd, ponieważ w ciągu minuty potrafi przetworzyć ogrom nowych wiadomości, które do niego docierają. Aby korzystać z niego w pełni, trzeba go najpierw dobrze poznać i zrozumieć jak działa, bo on też ma swoją instrukcję obsługi. Podczas warsztatu porozmawiamy dlaczego mózg każdego uczy się inaczej, od czego zależy nasza pamięć i co zrobić, aby pobudzić go do działania?
Warsztat ZZ
Zbigniew Karwasiński Adrianna Szofer
Laboratorium Innowacyjnej Edukacji Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Projekt i praca zespołowa napędzane tablicą Kanban i bezpłatną aplikacją Taiga i EduMeet
Wizualizacja, efektywna komunikacja, ograniczenia liczby zadań w toku. To główne zasady dobrego projektu. Projekty bez metodyki opóźniają się, a w zespołach pojawia się chaos, niezadowolenie. Obojętnie czy tworzysz gazetkę szkolną, opracowujesz prezentację multimedialną albo organizujesz Dzień Sportu zasady sprawiają, że projekt ma szansę się udać i być gotowy na czas. W czasie warsztatu: nauczysz się efektywniej planować pracę zespołów, dowiesz się, jak poprawić komunikację w pracy zespołów z pomocą EduMeet, poznasz bezpłatną aplikację Taiga - system zarządzania projektem (jedną z usług Chmury Usług Edukacyjnych PIONIER Research & Classroom), dzięki której każdy członek zespołu będzie wiedział, dokąd projekt zmierza i na jakim jest etapie. Taiga umożliwia śledzenie postępów projektów na wirtualnej tablicy Kanban, Scrum lub obu. Usługa ta integruje także funkcje wideokonferencji, może współpracować z internetowymi repozytoriami kontroli wersji, takimi jak GitHub i Bitbucket.
Warsztat M
Elżbieta Górczyńska
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni
"Film jak sposób na nudę"
„FILM jako narzędzie do walki z nudą” Fakt, iż dzisiejsza kultura zdominowana jest przez obraz decyduje o tym, że film staje się doskonałym i atrakcyjnym narzędziem do rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci i młodzieży. Warsztat, w którym dowiesz się jak można spędzić twórczo czas z telefonem komórkowym, jako narzędziem do wyrażenia własnych myśli, przekonań, opinii, czy interpretacji i ilustracji do świata wyobrażonego. Przez oko kamery telefonu możesz zupełnie inaczej zobaczyć swoją rzeczywistość i otaczających ludzi lub stworzyć nową rzeczywistość. Staniesz się operatorem, reżyserem, montażystą – twórcą.
Warsztat E
Marta Wysocka
Szkoła w Chmurze
Lekcja bez banału, bliska ideału. Dołącz do Szkoły w Chmurze
Max. Liczba osób na warsztacie: 20. Jak przeprowadzić zajęcia online aktywując uczniów do wspólnej pracy? Podczas warsztatów poszukamy wspólnie odpowiedzi na te pytania korzystając między innymi z aplikacji Teams.
Warsztat V2
Iwona Brzózka-Złotnicka, Krzysztof Jaworski
Cyfrowy dialog
4xP czyli idee edukacyjne Seymoura Paperta, Peers (Grupa równieśnicza) i Play (Zabawa).
Seymour Papert najczęściej kojarzony jest z językiem Logo - i słusznie, bo to on jest autorem tego języka programowania. Dla nas był/jest przede wszystkim wielkim pedagogiem, dydaktykiem i jednym z największych autorytetów w dziedzinie edukacji. W duchu konstrukcjonizmu sformułował swoje ideę edukacyjne, które jego uczeń - Mitch Resnick - tak, tak, ten od Scratcha - rozwija i przybliża światu. Zapraszamy Cię do wspólnej refleksji nad edukacją w duchu Paperta. Niech to będzie ważny czas dla Ciebie i dla nas. Porozmawiajmy, podziałajmy, pomyślmy... Razem.
Warsztat LL
Marlena Plebańska
STEAM Polska, iSpot
STEAM - jak kształcić kompetencje przyszłości w szkole i przedszkolu
Zastanawiasz się jak zaplanować i przeprowadzić w szkole zajęcia STEAM? Zespół STEAM Polska zaprasza na spotkanie online. Zapraszamy wszelkie osoby zainteresowane projektowaniem oraz realizacją zajęć w modelu STEAM: nauczycieli, edukatorów, ekspertów edukacyjnych. STEAM to sposób nauczania stawiający na naukę projektową konsolidującą pięć kluczowych bloków tematycznych: naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Koncepcja ta ukierunkowana jest na kształcenie kompetencji przyszłości oraz kształcenie uczniów ukierunkowanych na realizację innowacyjnych i niekonwencjonalnych rozwiązań, uczniów którzy podejmują rozważne ryzyko, angażują się w eksperymentalne uczenie się i twórcze rozwiązywanie problemów, podejmują współpracę i aktywnie uczestniczą w procesach twórczych. W czasie webinarium poznasz przykłady projektów STEAM, narzędzia wykorzystywane w edukacji STEAM, zdobędziesz inspiracje do realizacji zajęć STEAM w swojej szkole.
Warsztat W2
Agnieszka Halicka
Genially
Pomysły na współpracę na platformie Genially
Warsztat jest przeznaczony dla osób, które już opanowały podstawy pracy na platformie Genially. Podczas zajęć zostaną zaprezentowane sposoby na współpracę. Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak najefektywniej tworzyć wspólny projekt w Genially, jak planować pracę zespołu oraz jak korzystać z Genially w Microsoft Office 365.
Warsztat TT
Sebastian Pontus
Układamy i budujemy, czyli o klockach i nauce poprzez zabawę w edukacji nie tylko wczesnoszkolnej
Czy wiesz, że budując lub bawiąc się prostymi klockami rozwijamy nawet 20 różnych umiejętności? Podczas warsztatów skupimy się na tym jak wykorzystać różnego rodzaju klocki do kształtowania kompetencji miękkich (i nie tylko!), jak wspierać i rozwijać zespół klasowy, jak sprawić, by zajęcia dzięki klockom stały się jeszcze bardziej angażujące. Skupimy się na klockach (m.in. Lego®, Korbo Blocks) jako konkretach, elementach konstrukcyjnych a nawet narzędziach do wyrażania emocji, dzielenia się spostrzeżeniami czy do budowania relacji w klasie. Podczas warsztatu zachęcam, by mieć przy sobie kilka klocków, w dowolnych kolorach, kształtach i rozmiarach.
Warsztat C2
Jacek Świątek
Learnetic
Stacjonarnie i na odległość – przedmioty przyrodnicze w szkole podstawowe
Max. Liczba osób na warsztacie: 30. Czego nauczyła nas pandemia? Przede wszystkim tego, że na wyposażeniu każdej szkoły powinny znaleźć się nowoczesne programy edukacyjne – i to takie, z którymi praca możliwa jest nie tylko w klasie przy tablicy interaktywnej, ale też zdalnie z wykorzystaniem komputera czy tabletu! Takie uniwersalne i kompleksowe rozwiązania pozwolą zabezpieczyć placówkę na każdą ewentualność, ułatwić realizację zajęć, a przy tym uatrakcyjnić naukę, zwiększając zaangażowanie Twoich podopiecznych. Weź udział w warsztacie, poznaj perspektywę ucznia i nauczyciela i przekonaj się, że praca z programami tego typu jest bardzo efektywna, łatwa do wprowadzenia w każdej szkole, a automatyczne sprawdzanie wyników wydłuża czas wolny :)
Warsztat R
Monika Czerkas
Blue School Monika Czerkas
Sternik, kapitan i latarnia - o współpracy nie tylko na języku polskim
Umiejętność współpracy jest jedną z najważniejszych kompetencji. Na warsztacie zaprezentuję moje sposoby na kształtowanie tej umiejętności podczas lekcji. Wyruszymy w rejs, na którym zdecydujesz, czy będziesz częścią załogi, kapitanem, czy światłem latarni, które wskazuje kierunek. Gotowi? Wskakujcie na pokład!
Warsztat G2
Jolanta Majkowska
specjalni.pl
Nie(szablon)owe Prezentacje i Rysunki Google.
Warsztat dotyczący tworzenia szablonów w aplikacjach Google. Dzięki aplikaciom Google, użytkownik stworzy atrakcyjne wizualnie karty pracy online, które nie tylko ułatwią uczniom naukę, ale staną się również podręczną interaktywną tablicą, która ułatwi prowadzenie lekcji online i umożliwi współpracę.
Warsztat RR1
Marcin Paks
BeCreo
Nowość! Interaktywny System Nauki Programowania Scottie Go! Dojo
Warsztat dla nauczycieli Przedszkola i Szkoły Podstawowej, będzie wymagane pobranie aplikacji Scottie Go! Dojo. https://scottiego.com/scottie-go-dojo/ max. 20 osób Innowacyjna aplikacja AR do nauki programowania, która łączy świat realny ze światem cyfrowym oraz wspiera nauczyciela, ucznia i rodzica w procesie opanowania kluczowej kompetycji XXI wieku – umiejętności programowania. Tysiące uczniów i nauczycieli na świecie poznało Scottiego, wyjątkowego kosmitę, towarzysza w nauce programowania. Nowa aplikacja od BeCREO Technologies to oczekiwane przez wielu nauczycieli rozszerzanie, możliwości wykorzystania edukacyjnej serii gier Scottie Go! o KREATR ZADAŃ. Połączenie Platformy i aplikacji z technologią AR, umożliwia naukę programowania w trzech środowiskach programistycznych. z wykorzystaniem Edytora Kodu w aplikacji, skanowania wydrukowanych bloczków, skanowania bloczków z gier Scottie Go! Edu.
Warsztat HH1
Łukasz Gierek
http://gierek.edu.pl/
Cyberzagrożenia w edukacji.
Dziś pan tik tak odszedł do lamusa a popularność zdobywa jego zachodni imiennik, chciałoby się rzec mr. Tik tok. Czy ta aplikacja jest bezpieczna dla naszych uczniów/dzieci ? Czy mamy świadomość co i jakie treści są tam umieszczane ? Pytanie: „co może pójść nie tak ?” zadam po raz drugi kiedy będziemy rozmawiali o zdalnej edukacji, kiedy w formie retrospekcji będziemy rozmawiali o zdarzeniach z zeszłego roku szkolnego , z czasów ulubionych e-lekcji. Co mogło pójść nie tak, że na zdalnych lekcjach uczeń puszczał muzykę, używał słów co najmniej niecenzuralnych w stosunku do kolegów i nauczycieli. Co mogło pójść nie tak, że nauczycielka puściła na lekcji fizyki w podstawówce filmy pornograficzne. Co mogło pójść nie tak, że rodzice zaczęli pukać do drzwi sekretariatu szkoły z rachunkami opiewającymi na kilka/kilkanaście tysięcy złotych za zdalną edukację? Odpowiedzi na te i inne nurtujące was pytania odnajdziecie na tych warsztatach
Warsztat T
Julita Hulewicz
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 we Wrześni
LiveWorksheets - interaktywne karty pracy.
LiveWorksheets – w jaki sposób stworzyć interaktywne karty pracy z gotowych materiałów. Platforma służy do tworzenia interaktywnych zadań oraz zeszytów ćwiczeń. Narzędzie dostosowane jest do potrzeb nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami w różnych grupach wiekowych i na różnym stopniu zaawansowania. Każde z nich umożliwia śledzenie bieżących postępów uczniów i daje wgląd w uzyskiwane przez nich wyniki. Służy do monitorowania pracy i wglądu w postępy. Na warsztatach zostaną stworzone przykładowe ćwiczenia oraz interaktywne zeszyty ćwiczeń.
Warsztat Z2
Dawid Łasiński, Maciej Danieluk
Pan Belfer i Nauczyciel w sieci
"Google G suite dla każdego"
Google G Suite dla każdego to warsztaty dla nauczycieli, dyrektorów chcących poznać nowości systemu Google GSuite. Podczas warsztatów będzie można zapoznać się z najnowszymi zmianami w systemie, dowiedzieć się jak wykorzystać pełen potencjał platformy oraz zadać pytania prowadzącym – Maciejowi i Dawidowi – którzy są autorami popularnych kursów dla nauczycieli. Postaramy się pokazać jak uczynić pracę z G Suite przyjemną i efektywną.
Warsztat EE1
Adam Jurkiewicz
EduSense S.A.
Wykorzystanie książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" w szkole jako pomocy w nauczaniu programowania w klasach 7-8 SP i Liceum/Technikum
W trakcie warsztatu pokażę możliwości tworzenia gier w języku Python, jako projekt edukacyjny w oparciu o materiały z książki. Dla każdego od klasy 7 do końca szkoły ponadpodstawowej. Nauczyciele, którzy będą chcieli spróbować samodzielnie na komputerze działać razem ze mną, proszę zapoznać się z wytycznymi : https://python.szkola.pl/lepsza-edukacja-2021-warsztaty-koduj-w-pythonie/
Warsztat YY
Małgorzata Ciżnicka, Martyna Dominiak-Świgoń
Laboratorium Innowacyjnej Edukacji Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Muzeum i biblioteka na Twojej lekcji, czyli archiwa cyfrowe w edukacji
Czy wiedziałeś, że archiwa cyfrowe gromadzą miliony obiektów, m.in. książek, obrazów, fotografii, rękopisów, z których możesz korzystać całkowicie za darmo? Dzięki serwisom takim jak Europeana, Polona czy Federacja Bibliotek Cyfrowych biblioteki, archiwa i muzea mają możliwość udostępniania swoich zbiorów on-line w postaci cyfrowej w bardzo dobrej jakości. Wykorzystują je archiwiści i coraz częściej nauczyciele, edukatorzy. Sprawdź, jak w ciągu kilku minut odnaleźć interesujący Cię materiał źródłowy w bibliotece lub muzeum online. Przeszukuj serwisy, używając filtrów. Twórz własne repozytorium ulubionych materiałów. Pobieraj zasoby na swój komputer celem ich późniejszego wykorzystania.
Warsztat B2
Tomasz Sobiepan
IMAGE RECORDING SOLUTIONS Sp. z o.o.
Jak uczniowie mogą wykonywać doświadczenia w szkole, będąc we własnym domu podczas nauczania zdalnego
Max. Liczba osób na warsztacie: 20. Uwaga – przed dołączeniem do zajęć uczestnicy powinni zainstalować program SPARKvue na swoim komputerze, tablecie lub telefonie, korzystając z linku na stronie https://pasco.com.pl/produkty-2/oprogramowanie/
Warsztat JJ
Katarzyna Włodkowska, Izabella Bartol
Przepis na zachwyt. Kreatywne sposoby pracy na lekcji zdalnej i stacjonarnej.
Podczas warsztatów dowiesz się jak wyzwolić w uczniach kreatywne myślenie. Poznasz sposoby i metody, które sprawią, że Twoja lekcja stanie się niezapomnianą przygodą. Przedstawimy Tobie praktyczne pomysły na inspirujące zajęcia, które rozwiną wyobraźnię, krytyczne myślenie i nieszablonowe rozwiązania. Otrzymasz zestaw materiałów do pracy ze swoimi uczniami.
Warsztat ŁŁ
Dorota Czech-Czerniak, Anna Nowicka
SSP6 Września-Code for Green
Praca metodą Design Thinking w edukacji zdalnej i stacjonarnej
Praca metodą Design Thinking to metoda, która zaadoptowana z biznesu do edukacji. Pozwala na pobudzenie kreatywności, współpracy, komunikacji, empatii oraz modelowania i prototypownaia. Doskonale wspisuje się wykorzystanie nowoczensych technologii, programowania, robotyki czy mechatroniki. Metoda pozwala na interdyscyplinarne podejście do rozwiązywania problemów. Na spotkaniu przybliżymy prace metodą Design Thinking w pracy stacjonarnej oraz w pracy zdalnej z dedykowanymi narzędziami.
Warsztat MM
Aleksandra Schoen-Kamińska
"Od białej planszy do zadania - Genially dla wczesnego nauczania"
Często na znalezienie interesującego Nas interaktywnego zasobu poświęcimy więcej czasu aniżeli na jego zrobienie! Zapraszam do poznania platformy Genially jako narzędzia dającego ogromne możliwości tworzenia różnych rodzajów zadań do edukacji matematycznej, polonistycznej i przyrodniczej. Przy okazji poznamy darmowe strony do pobrania clipartów oraz zdjęć i nauczymy się usuwać tło. Warsztaty dedykowane nauczycielom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Warsztat UU
Adrian Pontus
Zbuduj relacje, czyli o wykorzystaniu klocków konstrukcyjnych w pracy z uczniami SPE
O budowaniu w relacji – Podczas warsztatu zajmiemy się wykorzystaniem klocków w działaniach terapeutycznych:) Wspólna zabawa pomaga w budowaniu relacji zarówno między uczniami jak i relacji uczeń-nauczyciel. Nauka przez zabawę + klocki jako narzędzie pracy, to sprawdzony, świetny sposób na rozwijanie kompetencji kluczowych, przełamywanie barier, poszukiwanie wspólnego języka. Jak wykorzystać je w pracy w małej grupie, w działaniu z uczniami z SPE i nie tylko? Tym właśnie się zajmiemy:) Porozmawiamy o koncepcjach: Nauki Przez Zabawę oraz metodach pracy terapeutycznej z wykorzystaniem klocków D.B. LeGoff’a w ujęciu praktycznym. Proszę, aby na czas warsztatu, mieć „kilka” klocków w zasięgu ręki.
Warsztat PP
Giancarlo Brotto
Engaging Learners in Active Learning During Hybrid Learning Environments
This school year has pushed teachers and learners to adapt and has revealed new ways of applying methodological solutions and innovative technologies. In this session you will get a chance to share and hear what you and others have learned regarding engaging learners in active learning during hybrid learning settings. The format of this session will be using a Catalyst Methodology™. This is NOT your traditional 'sit and listen' workshop. Participants will be broken up into small groups for the majority of the session to engage in authentic dialogue with other participants and co-construct shared insight….a true collaborative experience- so come prepared to have your camera and microphone on!
Warsztat P
Katarzyna Nabrdalik i Marta Czapińska
Teach for Poland
EduLider Canvas® - bądź najlepszą wersją siebie!
W świecie, w którym zmiana goni zmianę, ilość danych siegnęła właśnie 45 zettabajtów, a w ciągu minuty internauci wpisują w Google’u prawie 4 miliony haseł, rola nauczyciela wymaga totalnej redefinicji. Jakie wartości powinny przyświecać EduLiderom - nauczycielom na miarę współczesnych wyzwań? Jakie umiejętności są dziś kluczowe dla skutecznych edukatorów? Jakie postawy warto modelować u uczniów? Na warsztacie przedstawimy model kompetencji EduLider Canvas® stworzony przez Fundację Teach for Poland w oparciu o wiedzę i doświadczenia z 60 krajów świata. Uczestnicy będą mieli okazję poddać się autorefleksji w jego kontekście i podzielić swoimi obserwacjami. Zapraszamy serdecznie!
Warsztat Z3
Dawid Łasiński, Maciej Danieluk
Pan Belfer i Nauczyciel w sieci
"Microsoft Office 365 dla każdego"
Warsztaty Microsoft 365 dla Każdego. Microsoft365 to cały czas zmieniająca się platforma umożliwiająca współpracę w ramach chmury. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak ją efektywnie wykorzystać, jak tworzyć materiały dla swoich uczniów, jak współpracować z nimi na zajęciach online i nie tylko to te warsztaty są właśnie dla Ciebie. Dawid i Maciej – autorzy popularnych kursów video postarają się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania dotyczące Microsoft 365 a dodatkowo wesprą Cię swoim doświadczeniem i wiedzą.
Warsztat S2
Dariusz Martynowicz
Dariusz Martynowicz Czas na Progres
Myślenie wizualne on-line, czyli malowanie na ekranie!
Myślenie wizualne on-line, czyli malowanie na ekranie! Nikt nie ma wątpliwości, że myślenie wizualne odgrywa dużą rolę w edukacji. Jesteśmy wzrokowcami, nasi uczniowie także. Jednak jak zastąpić tradycyjne sketchnotki? Sketchnoting on-line? To możliwe. Na moich warsztatach poznasz możliwości Canvy dla edukacji, wirtualnej tablicy Jamboard oraz dodatków graficznych, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami.
Warsztat W1
Agnieszka Halicka
Wakelet
Zorganizuj współpracę w Wakelecie
Warsztat jest przeznaczony dla osób, które chcą poznać sposoby na zorganizowanie współpracy na platformie Wakelet. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak udostępniać kolekcje cyfrowych zasobów w wersji do oglądania lub do edycji, jak zmieniać status współautorów oraz jak najefektywniej wykorzystać przestrzenie Wakeleta w pracy szkoły.
Warsztat HH3
Łukasz Gierek
Wacom
Tablet w dłoń!
Jeżeli masz tablet lecz nie wiesz w jaki sposób go użyć na lekcji zdalnej te warsztaty są dla Ciebie. Jeżeli nie masz tabletu i zastanawiasz się nad jego zakupem, te warsztaty są tym bardziej dla Ciebie. Sprawdź moje pomysły na realizacje interaktywnej lekcji angażującej uczniów i wykorzystującej tak pomocne narzędzie jakim jest tablet graficzny.
Warsztat O
Anna Trawka
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Możliwości wykorzystania aplikacji Flipgrid do przygotowywania ciekawych zajęć dla uczniów na platformie Teams.
Max. Liczba osób na warsztacie: 25.Flipgrid jest bezpłatna platformą do prowadzenia dyskusji w formie krótkich filmów wideo. Zadaniem nauczyciela jest zainicjowanie dyskusji (w formie nagrania lub instrukcji tekstowej) i udostępnienie linku. Uczniowie biorą udział w dyskusji za pomocą krótkich filmików związanych z tematem podanym przez nauczyciela. Każdy uczeń w kreatywny sposób przygotowuje swoją wypowiedź. Uczniowie nie muszą zakładać sobie kont, chociaż, jeśli w szkole uruchomiona jest usługa Office 365 Education, mogą dołączać do dyskusji logując się z kontami otrzymanymi w szkole. Tworząc temat do dyskusji możemy określić jak długo temat będzie aktywny albo wybrać sposób przedstawienia go uczniom: nagrać siebie np. swoim smartfonem, dodać filmik z serwisu YouTube/Vimeo, albo dodać ciekawe zdjęcie zachęcające do wymiany poglądów. Dyskusja może być moderowana przez nauczyciela co umożliwia sprawdzenie uczniowskich nagrań przed ukazaniem się ich w dyskusji. Uczniowie wypowiedzi innych uczniów mogą „lajkować”, nagradzać, podobnie jak w portalach społecznościowych. Efekty pracy uczniów można przypiąć w aplikacji Teams w zespole danej klasy w formie kart. W czasie warsztatów zaprezentowany zostanie sposób przygotowania zadania dla uczniów z aplikacją Flipgrid. W celu aktywnego udziału w warsztatach należy przed nimi zainstalować na swoim smartfonie bezpłatną aplikację, którą można pobrać w Sklepie Play (Andreoid) albo w App Store (Iphone).
Warsztat QQ
Małgorzata Ciżnicka, Martyna Dominiak-Świgoń
Laboratorium Innowacyjnej Edukacji Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Mówcy na start! Oksfordzki styl debatowania w szkole
Prawdopodobnie chiński filozof Konfucjusz powiedział: “Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Jedną ze skutecznych metod angażowania uczniów w zdobywanie nowej wiedzy i rozwijanie umiejętności jest debata. Aby zrozumieć złożone zagadnienia jak np. zmiany klimatyczne, migracje ludności, trzeba je z uwagą omówić. Podczas spotkania otrzymasz wskazówki, jak zorganizować debatę (online i stacjonarnie) w szkole, jak zaangażować uczniów w organizację i udział w tym wydarzeniu. Debata w stylu oksfordzkim to wspaniała przygoda edukacyjna dla całej klasy, szczególnie w czasie nauczania zdalnego.