─────────────────────────────
Kod: W1/G5/214 (Sala 214)
Prelegentka: Olga Woj
Organizator: Akademia Neurodydaktyki, wydawnictwo Mózg na Warsztat
Tytuł: Mózg na tak! Metodyka prowadzenia zajęć, które motywują i angażują wszystkie mózgi (propozycja)
Opis:
Podczas tego warsztatu uczestnicy:
• Dowiedzą się, jak motywować i angażować uczniów bez gadżetów i ocen.
• Zobaczą schemat lekcji odpowiadający neurobiologicznym potrzebom mózgu ucznia.
• Otrzymają narzędzia rozwijające najważniejsze kompetencje przyszłości, dzięki którym rozwiną kreatywność i zbudują dobre relacje w grupie.
• Poznają metodykę nauczania zgodną z naturą mózgu, opartą o filary neurodydaktyki.
─────────────────────────────
Kod: W1/G1/229 (Sala 229)
Prelegent: Krzysztof Rapacz
Organizator: Collegium Da Vinci
Tytuł: Gen AI w pracy nauczyciela
Opis:
Podczas warsztatu uczestnicy poznają i przetestują rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które mogą być wykorzystywane w pracy w szkole. Celem jest zdobycie kompetencji cyfrowych, wpływających na efektywność codziennej pracy nauczycieli.
─────────────────────────────
Kod: W1/G3/228 (Sala 228)
Prelegentki: Dorota Renata Janczak oraz Rudnicka
Organizator: OEIiZK
Tytuł: Kreatywność w erze AI
Opis:
Warsztaty pokazują, że kreatywny nauczyciel to kreatywny uczeń. W trakcie zajęć wykorzystane zostanie wsparcie sztucznej inteligencji przy rozwiązywaniu problemów w sposób twórczy. Zaplanowano liczne inspirujące zadania, które można od razu zastosować z uczniami.
─────────────────────────────
Kod: W2/G1/112 (Sala 112)
Prelegentka: Anita Plumińska-Mieloch
Organizator: Zespół Szkół im. Kryptologów Poznańskich w Luboniu
Tytuł: Co nauczyciel może zrobić, aby na własnej lekcji się nie nudzić, czyli o prostych skutecznych metodach pracy z grupą
Opis:
Prelegentka przedstawi przetestowane metody pracy, które ułatwiają życie nauczycielowi, angażują uczniów i nie wymagają wielkiego przygotowania materiałów. Omówi wpływ pasji na pracę z grupą oraz sposoby poszukiwania „belferskiej siły”.
─────────────────────────────
Kod: W2/G3/213 (Sala 213)
Prelegent: Marek Grzywna
Organizator: Fundacja STEAMLAB
Tytuł: Jak pozbyć się rutynowych szkolnych zadań dzięki sztucznej inteligencji
Opis:
Warsztaty praktyczne pokazują, jak wykorzystać sztuczną inteligencję (AI) do usprawnienia codziennej pracy dydaktycznej i organizacyjnej. Uczestnicy:
– Poznają zasady skutecznego promptingu,
– Nauczą się tworzyć atrakcyjne prezentacje dydaktyczne z AI,
– Opanują automatyzację sprawozdań i raportów,
– Będą mieli okazję samodzielnie pracować z narzędziami AI.
Warsztat przeznaczony jest dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, którzy chcą poznać nowoczesne technologie wspierające edukację, zwiększyć efektywność pracy oraz oszczędzić czas.
─────────────────────────────
Kod: W3/G7/026 (Sala 026)
Prelegentka: Karolina Pankros
Organizator: Przedszkole Niepubliczne Chatka Misia Uszatka
Tytuł: Warsztaty „Walentynkowe Love” – kodowanie i programowanie już od przedszkola
Opis:
Zajęcia wprowadzają przedszkolaków w świat technologii poprzez kodowanie i programowanie w radosny i kreatywny sposób. Dzieci odkryją, że programowanie może być zabawne, a jednocześnie uczą się współpracy i wyrażania emocji.
─────────────────────────────
Kod: W1/G4/016 (Sala 016)
Prelegent: Marcin Pawlik
Organizator: Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
Tytuł: Warsztaty: Shorts, reels – nagraj i zmontuj film, komórką, tabletem
Opis:
Warsztaty oparte głównie na praktyce, w trakcie których uczestnicy:
• Poznają podstawy filmowania (kadrowanie, kierowanie kamerą, oświetlenie, dźwięk).
• Dowiedzą się, jak optymalnie skonfigurować urządzenia mobilne.
• Nauczą się podstawowych technik montażu wideo przy użyciu bezpłatnej aplikacji.
• Otrzymają wskazówki dotyczące tworzenia popularnych formatów wideo (Shorts, Reels).
Dodatkowo:
– Szkolenie rozwija umiejętności cyfrowe i kreatywność.
– Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę oraz narzędzia do montażu.
– Uwaga: należy przynieść własny smartfon lub tablet z zainstalowaną aplikacją CapCut.
─────────────────────────────
Kod: W2/G2/GARAŻ (Sala GARAŻ)
Prelegentka: Dagmara Kwiatkowska
Organizator: Przedszkole Niepubliczne Chatka Misia Uszatka
Tytuł: Musicon – programowanie, komponowanie, terapia czy może świetna zabawa?
Opis:
Podczas warsztatów dzieci z muzycznym wynalazkiem mogą zanurzyć się w świat dotykowych, wzrokowych i słuchowych bodźców. Dzięki temu przyswajają wiedzę z różnych obszarów w sposób naturalny i intuicyjny.
─────────────────────────────
Kod: W3/G8/218 (Sala 218)
Prelegentka: Julia Plebańska
Organizator: ArtyKids
Tytuł: Warsztaty „Interaktywnie z Damą z Gronostajem” – sztuka Renesansu, analiza dzieła, personalizacja i kreatywność cyfrowa, STEAM
Opis:
Warsztaty podkreślają znaczenie integracji nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki (STEAM). Uczestnicy:
– Poznają przykładową lekcję, która łączy wiedzę o sztuce Renesansu z nowoczesnymi technologiami,
– Rozwijają umiejętności cyfrowe i kreatywność,
– Uczą się poprzez zabawę i współzawodnictwo.
─────────────────────────────
Kod: W2/G4/228 (Sala 228)
Prelegent: Jacek Kawałek
Organizator: Zespół Szkół Nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu
Tytuł: JAK TWORZYĆ MATERIAŁY DO AR I VR ORAZ ZACHĘCIĆ UCZNIÓW DO UDZIAŁU W RÓŻNYCH PROJEKTACH NA PRZYKŁAD W FILMOWYCH CZY TANECZNYCH
Opis:
Prezentacja pokazuje, jak tworzyć modele i animacje do AR/VR przy użyciu darmowych programów, takich jak VEYON, BLENDER, UPBGE, GIMP oraz UNITU. Uczestnicy dowiedzą się, jak realizować projekt „WIRTUALNY PLAN EWAKUACJI SZKOŁY” z pomocą drukarek 3D, oraz poznają nietypowe metody angażowania uczniów w projekty filmowe i taneczne.
─────────────────────────────
Kod: W2/G5/131 (Sala 131)
Prelegentka: Joanna Gadomska
Tytuł: Sezamie otwórz się, czyli bank pomysłów na lekcje wychowawcze
Organizator: Biologia z Blondynką
Opis:
Warsztaty prezentują gotowe pomysły na ciekawe lekcje wychowawcze, które ułatwiają integrację zespołu klasowego, angażują uczniów i pobudzają ich kreatywność. Oferta skierowana jest do wychowawców, którzy chcą uatrakcyjnić spotkania z klasą.
─────────────────────────────
Kod: W3/G1/114 (Sala 114)
Prelegentka: Beata Chojnowska-Gąsiorek
Tytuł: Ciemna strona sieci. Wykorzystanie godziny wychowawczej do edukacji o zagrożeniach AI, niebezpiecznych znajomościach online i problemie stalkingu
Organizatorzy: Szkoła Podstawowa Nr 39 w Gdyni; Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli; Akademia Ateneum w Gdańsku; Centrum Edukacji i Rozwoju PROGRESOWNIA
Opis:
Warsztat przygotowuje nauczycieli i wychowawców do przeprowadzenia zajęć, które pomagają uczniom rozpoznawać zagrożenia płynące z internetu i nowoczesnych technologii, takich jak manipulacje, fałszywe tożsamości oraz stalking. Prezentowane są filmy edukacyjne oraz materiały wspierające działania prewencyjne.
─────────────────────────────
Kod: W4/G4/205 (Sala 205)
Prelegentka: Katarzyna Włodkowska
Tytuł: Sztuczna inteligencja w praktyce szkolnej. Jak pracować efektywnie i efektownie?
Organizator: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Opis:
Warsztaty obejmują:
– Wprowadzenie do narzędzi AI w praktyce szkolnej,
– Prezentację dostępnych, bezpłatnych narzędzi i aplikacji wspierających pracę na różnych przedmiotach,
– Przykłady tworzenia interaktywnych lekcji (m.in. wirtualne dyskusje, debaty, teledyski, wizualizacje, symulacje scenariuszy literackich),
– Zadania praktyczne z wykorzystaniem AI oraz tworzenie zindywidualizowanych materiałów dydaktycznych.
─────────────────────────────
Kod: W4/G5/202 (Sala 202)
Prelegentka: Dominika Gaponiuk
Tytuł: Modułowe e-podręczniki – Twoje nowoczesne narzędzie dydaktyczne
Organizator: Ośrodek Rozwoju Edukacji
Opis:
Warsztaty odkrywają potencjał modułowych e-podręczników w codziennej pracy nauczyciela. Uczestnicy dowiedzą się, jak łatwo włączyć je do planowania lekcji, dostosować materiały do indywidualnych potrzeb uczniów oraz poznają praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia interaktywnych treści.
─────────────────────────────
Kod: W3/G5/112 (Sala 112)
Prelegent: Bartosz Chyś
Tytuł: Zagr(AI) z uczniami na zajęciach
Organizator: Szkoła Podstawowa nr 39 w Gdyni
Opis:
Warsztaty pokazują, jak w szybki i kreatywny sposób stworzyć gry dydaktyczne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestnicy poznają techniczne sztuczki, które uatrakcyjnią zajęcia, zaktywizują uczniów oraz podniosą efektywność pracy. Prezentowane są narzędzia oraz pomysły do wykorzystania na lekcjach przedmiotowych.
─────────────────────────────
Kod: W3/G6/110 (Sala 110)
Prelegentka: Edyta Borowicz-Czuchryta
Tytuł: Bohater Literacki ukryty w kostkach Rubika
Organizatorzy: Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie; Ogólnopolski Operator Oświaty; Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
Opis:
Warsztaty łączą literaturę z kreatywnymi metodami nauczania. Uczestnicy wezmą udział w serii aktywności, mających na celu odgadnięcie tajemniczego bohatera literackiego ukrytego w kostkach Rubika, a zakończą wspólnym tworzeniem portretu tego bohatera. Zajęcia rozwijają ciekawość, logiczne myślenie i umacniają relacje między uczniami.
─────────────────────────────
Kod: W1/G7/205 (Sala 205)
Prelegent: Viktor Bohdanov
Tytuł: Wykorzystanie innowacji technologicznych we współczesnych szkołach: zalety i możliwe zagrożenia
Organizator: Shape Robotics Poland
Opis:
Prezentacja omawia, jak innowacyjne rozwiązania – takie jak interaktywne tablice, platformy online, sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość – zmieniają sposób nauczania. Warsztat analizuje zarówno pozytywne aspekty wdrażania nowych technologii, jak i wyzwania związane z ich integracją, podkreślając rolę nauczycieli i rodziców w odpowiedzialnym korzystaniu z technologii.
─────────────────────────────
Kod: W5/G5/205 (Sala 205)
Prelegent: Viktor Bohdanov
Tytuł: Warsztat Robotyczny (Fable, Shape Robotics)
Organizator: Shape Robotics Poland
Opis:
Interaktywne warsztaty z robotyki, podczas których uczestnicy poznają praktyczne zastosowania robotów Fable w nowoczesnych klasach. Zajęcia rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia oraz współpracę, pokazując, jak technologia może uatrakcyjnić proces edukacyjny i dostosować go do indywidualnych potrzeb uczniów.
─────────────────────────────
Kod: W4/G6/131 (Sala 131)
Prelegentka: Marta Wysocka
Tytuł: Cyfrowe cienie – jak chronić swoją prywatność w cyfrowym świecie?
Organizator: Wysocka.edu.pl
Opis:
Warsztaty analizują, jak każdy nasz cyfrowy ślad może być wykorzystywany przez sztuczną inteligencję. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznać mechanizmy manipulacji danymi oraz jakie świadome wybory pomogą chronić prywatność i odzyskać kontrolę nad danymi osobowymi.
─────────────────────────────
Kod: W4/G8/218 (Sala 218)
Prelegentka: Julia Plebańska
Tytuł: Warsztaty „Witkacy na Koszulkach – Sztuka, Ekspresja i Kolor” dla uczniów klas 4-8
Organizator: ArtyKids
Opis:
Kreatywne zajęcia, podczas których uczniowie poznają życie i twórczość Witkacego, a następnie projektują i tworzą własne koszulki inspirowane jego stylem. Zajęcia łączą edukację artystyczną, rozwijanie wyobraźni oraz dobrą zabawę, umożliwiając dzieciom eksperymentowanie z kolorem i formą.
─────────────────────────────
Kod: W1-W2/G8/218 (Sala 218)
Prelegentki: Dagmara Kwiatkowska, Julia Plebańska oraz Karolina Pankros
Tytuł: Warsztaty „STEAM-iaki w Akcji – Twoje Supermoce w działaniu”
Organizator: STEAM Polska
Opis:
Podczas warsztatów dzieci tworzą własne postacie – „STEAM-iaki” – łącząc kreatywność, sztukę i naukę. Najpierw projektują postacie, nadając im unikalne supermoce i wygląd, a następnie dekorują je oraz nadają im osobowość. Zajęcia rozwijają wyobraźnię, zdolności manualne oraz umiejętność opowiadania historii.
─────────────────────────────
Kod: W1/G2/016 (Sala 016)
Prelegentki: Izabela Przybysz oraz Karolina Robaszkiewicz
Tytuł: Ozoboty dla małych i dużych cz. 2
Organizator: Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni
Opis:
Interaktywne warsztaty wprowadzające uczestników w świat małych robotów edukacyjnych – Ozobotów. Uczestnicy poznają podstawy programowania poprzez rysowanie kodów na papierze oraz korzystanie z platformy online. Zajęcia rozwijają kreatywność, logiczne myślenie oraz umiejętność współpracy.
─────────────────────────────
Kod: W1/G6/213 (Sala 213)
Prelegent: Maciej Sysło
Tytuł: Edukacja informatyczna w edukacji wczesnoszkolnej: program i propozycja szkoleń (wsparcie Google)
Organizator: WWSI, Warszawa
Opis:
Warsztaty stanowią krótkie wprowadzenie do szkolenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z zakresu edukacji informatycznej. Uczestnicy poznają przebieg szkolenia, wykorzystywane aplikacje oraz metodykę pracy z młodszymi uczniami.
─────────────────────────────
Kod: W5/G1/213 (Sala 213)
Prelegentka: Małgorzata Solowska
Tytuł: Kiedy nauczyciel spotyka sztuczną inteligencję: Nowe horyzonty edukacji – jak skutecznie oswoić pracę z AI. Wygeneruj swój dobrostan.
Organizator: 4EduPlus
Opis:
Prelekcja poświęcona integracji sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela. Uczestnicy dowiedzą się, jak oswoić AI, wdrożyć narzędzie Copilot w lekcjach oraz stworzyć interaktywne środowisko edukacyjne, które wspiera dobrostan uczniów i nauczycieli.
─────────────────────────────
Kod: W4/G7/117 (Sala 117)
Prelegenci: Jacek oraz Joanna (współprowadzący: Pardo Grubicka)
Tytuł: Bezpieczne e-zakupy: jak unikać pułapek cyberprzestępców?
Organizator: Komenda Miejska w Słupsku / Nadkom. ds. Przestępczości, Gospodarcza i Korupcji
Opis:
Warsztaty edukują użytkowników platform zakupowych o metodach ochrony przed cyberprzestępczością. Omawiane są sposoby unikania oszustw (np. phishing), zasady cyberhigieny, bezpiecznych płatności online oraz ochrony danych, podkreślając znaczenie współpracy między Policją, platformami a użytkownikami.
─────────────────────────────
Kod: W5/G2/214 (Sala 214)
Prelegent: Marcin Pogorzelski
Tytuł: Inteligentna Klasa Classwise, czyli grywalizacja bez telefonów komórkowych
Organizator: Photon Education
Opis:
Prezentacja nowoczesnego rozwiązania edukacyjnego, które wprowadza grywalizację do lekcji. Nauczyciel korzysta z gotowej biblioteki lub tworzy własne lekcje w aplikacji, a uczniowie – przy użyciu Classpadów – biorą udział w quizach i grach edukacyjnych, co umożliwia zbieranie danych o postępach oraz personalizację nauczania.
─────────────────────────────
Kod: W2/G6/117 (Sala 117)
Prelegentka: Agnieszka Halicka
Tytuł: Akceleratory Nauki Microsoft – sztuczna inteligencja, która wspiera rozwój kompetencji uczniów
Organizator: Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 5 w Konstancinie-Jeziornie
Opis:
Warsztaty prezentują bezpłatne narzędzia Microsoft oparte na AI, wspierające rozwój kluczowych kompetencji uczniów, takich jak czytanie i wielojęzyczność. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania rozwiązań takich jak „Postępy w czytaniu”, „Trener czytania” oraz „Postępy Prelegenta”, które umożliwiają personalizację nauki.
─────────────────────────────
Kod: W5/G6/117 (Sala 117) – powtórzenie
Prelegentka: Agnieszka Halicka
Tytuł: Akceleratory Nauki Microsoft – sztuczna inteligencja, która wspiera rozwój kompetencji uczniów
Organizator: Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 5 w Konstancinie-Jeziornie
Opis:
(Warsztaty identyczne jak poprzednio – prezentacja narzędzi Microsoft wspierających rozwój kompetencji uczniów, m.in. w zakresie czytania i wielojęzyczności, oraz personalizacji nauki.)
─────────────────────────────
Kod: W2/G7/108 (Sala 108)
Prelegent: Krzysztof Kaszuba
Tytuł: Warsztat: Laptopy przeglądarkowe w edukacji – Chromebooki i ich efektywne wykorzystanie w szkole
Organizator: Google for Education
Opis:
Praktyczne warsztaty wprowadzające do wykorzystania Chromebooków w edukacji. Uczestnicy poznają:
– Podstawy systemu Chrome OS,
– Przegląd aplikacji edukacyjnych Google,
– Zasady tworzenia i udostępniania zasobów online,
– Metody administrowania Chromebookami za pomocą konsoli Google,
– Kwestie bezpieczeństwa i kontroli rodzicielskiej.
─────────────────────────────
Kod: W3/G2/108 (Sala 108)
Prelegent: Krzysztof Kaszuba
Tytuł: Warsztat: Sztuczna inteligencja w edukacji – czyli Gemini w uczeniu się i nauczaniu z Chromebookami
Organizator: Google for Education
Opis:
Podczas warsztatu uczestnicy poznają możliwości sztucznej inteligencji Gemini, w tym:
– Czym jest Gemini i jakie oferuje możliwości,
– Przykłady zastosowania Gemini w nauce różnych przedmiotów,
– Sposoby wykorzystania Gemini na Chromebookach do usprawnienia procesu nauczania,
– Aspekty etyczne wykorzystania AI w edukacji.
─────────────────────────────
Kod: W5/G4/131 (Sala 131)
Prelegentka: Barbara Dubiecka-Kruk
Tytuł: Nauczycielu, dAI im tę moc! Jak wspierać edukację matematyczną uczniów z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji Microsoft
Organizator: Liceum Artes Liberales
Opis:
Warsztaty dedykowane nauczycielom matematyki, prezentujące narzędzia takie jak Math Progress, Math Solver oraz Asystent matematyczny. Uczestnicy dowiedzą się, jak:
– Wykorzystać AI do personalizacji nauczania matematyki,
– Wdrożyć narzędzia AI w codziennej pracy,
– Zwiększyć efektywność nauczania oraz motywację uczniów do nauki matematyki,
– Zainspirować się do wykorzystania AI, by dać matematyczną moc swoim uczniom.
─────────────────────────────
Kod: W4/G1/214 (Sala 214)
Prelegent: Łukasz Gierek
Tytuł: 1. Socjotechniki i formy cybermanipulacji – Hejt, profilaktyka, diagnoza, prewencja.
Organizator: Fundacja HejtOFF
Opis:
Warsztat skoncentrowany na kompleksowym podejściu do problemu hejtu. Uczestnicy dowiedzą się, jakie mechanizmy stoją za hejtem w różnych środowiskach (szkoła, media społecznościowe, rodzina) oraz jak wcześnie rozpoznawać i przeciwdziałać eskalacji nienawiści.
─────────────────────────────
Kod: W3/G4/214 (Sala 214)
Prelegentka: Magdalena Wojewódzka
Tytuł: 2. Hejt to nie zabawa. Jak odróżnić żart od raniących słów?
Organizator: Fundacja HejtOFF
Opis:
Zajęcia omawiają praktyczne metody reagowania na hejt, w tym:
– Budowanie zdrowych relacji,
– Wzmacnianie odporności psychicznej ofiar i świadków,
– Tworzenie planów działania w sytuacjach konfliktowych.
Warsztat kładzie nacisk na rozwijanie empatii i współpracy jako kluczowych narzędzi prewencyjnych.
─────────────────────────────
Kod: W5/G3/110 (Sala 110)
Prelegent: Dariusz Nowak
Tytuł: Słowa pod lupą: Wykorzystaj AI do walki z hejtem i analizy dezinformacji
Organizator: Fundacja HejtOFF
Opis:
Warsztat łączy nowoczesne technologie z edukacją społeczną. Uczestnicy poznają narzędzia AI, które pomagają identyfikować negatywne treści w sieci, a także dowiedzą się, jak skutecznie przeciwdziałać mowie nienawiści i dezinformacji.
─────────────────────────────
Kod: W4/G2/016 (Sala 016)
Prelegent: Radosław Błasiak
Tytuł: Metoda projektowa w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy Liga Niezwykłych Umysłów
Organizator: Liga Niezwykłych Umysłów
Opis:
Prezentacja metody projektowej w edukacji, omawiająca założenia, sposób realizacji, korzyści oraz wyzwania. Uczestnicy poznają autorską metodę tworzenia misji programistycznych na platformie Liga Niezwykłych Umysłów.
─────────────────────────────
Kod: W3/G3/103 (Sala 103)
Prelegent: Wojciech Wątor
Tytuł: Escaperoomy z AI
Organizator: Embassy International School
Opis:
Warsztaty obejmują szereg zagadnień związanych z AI w edukacji:
- Podstawy AI w Edukacji: Co to jest AI, jakie narzędzia są dostępne i jak je wdrażać w szkole.
- AI na lekcjach wychowawczych: Jak tworzyć angażujące scenariusze i interaktywne ćwiczenia.
- Ocenianie z AI: Nowoczesne metody tworzenia testów i systemów feedbacku.
- Escape roomy z AI: Jak projektować zagadki i scenariusze escape roomów przy użyciu narzędzi, takich jak ChatGPT.
- Tworzenie materiałów dydaktycznych: Generowanie treści i ilustracji wspomagających naukę oraz automatyzacja przygotowania materiałów.
─────────────────────────────
Kod: W5/G7/103 (Sala 103)
Prelegent: Wojciech Wątor
Tytuł: -Ocenianie z AI
Opis:
Warsztaty (wersja skrócona) prezentujące:
– Podstawy AI w edukacji,
– Zastosowanie AI w przygotowaniu scenariuszy lekcji wychowawczych,
– Nowoczesne metody oceniania z wykorzystaniem AI,
– Sposoby tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych oraz projektowania escape roomów.
─────────────────────────────
Kod: W4/G3/103 (Sala 103)
Prelegent: Wojciech Wątor
Tytuł: -Tworzenie materiałów dydaktycznych z AI
Opis:
Warsztat skupia się na generowaniu treści lekcji, tworzeniu ilustracji i grafiki przy pomocy AI oraz automatyzacji przygotowania materiałów dydaktycznych. Uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować zasoby do różnych stylów uczenia się, oszczędzając czas i podnosząc efektywność nauczania.
─────────────────────────────
Kod: W3/G5/214 (Sala 214)
Prelegent: Andrzej Musisz
Organizator: Advisor
Tytuł: „SharePoint jako serwer plików w szkole”
Opis:
Andrzej Musisz to architekt rozwiązań IT, ekspert Power Platform i Microsoft 365. Jest Microsoft Innovative Educator Expertem oraz trenerem administratorów Microsoft 365. Jako CEO firmy Advisor od ponad 30 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania IT dla szkół, firm i administracji publicznej.
W swojej karierze projektował i wdrażał zaawansowane środowiska Microsoft 365 oraz systemy oparte na Power Platform i SharePoint, które usprawniają procesy edukacyjne i biznesowe. Jego wiedza i doświadczenie obejmują największe projekty IT dedykowane edukacji w Polsce, takie jak:
- Opolska eSzkoła – szkoła ku przyszłości
- eSzkoła Wielkopolska
- Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020
Podczas wystąpienia uczestnicy dowiedzą się, jak SharePoint może pełnić funkcję centralnego serwera plików w placówkach edukacyjnych. Prelegent przedstawi praktyczne aspekty wdrażania rozwiązań Microsoft 365 oraz omówi sposoby na usprawnienie zarządzania zasobami i komunikacji w szkole.
Kod: W3/G5/214 (Sala 214)
Prelegent: Joanna Musisz
Organizator: Advisor
Tytuł: „Jak wdrożyć SharePoint w szkole?”
Opis:
Joanna Musisz to administratorka usług M365, trenerka i popularyzatorka usług Microsoft w edukacji. Od lat wspiera szkoły w implementacji nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, pomagając nauczycielom i uczniom w efektywnym korzystaniu z Microsoft 365.
Jest entuzjastką technologii, automatyzacji i rozwiązań No-Code, które usprawniają procesy edukacyjne. Dzieli się swoją wiedzą poprzez kanał YouTube, gdzie publikuje praktyczne poradniki dotyczące wykorzystania narzędzi cyfrowych w nauczaniu.
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się:
- Jak skutecznie wdrożyć SharePoint w placówce edukacyjnej
- Jak zaplanować i stworzyć strukturę witryn szkolnych
- Jak zarządzać uprawnieniami i grupami zabezpieczeń
- Jak efektywnie współdzielić pliki i edytować je w czasie rzeczywistym
Warsztat pozwoli nauczycielom i administratorom IT na uporządkowanie pracy szkoły z wykorzystaniem SharePoint i Microsoft 365.





