WORLD CAFE
Metoda World Cafe określana bywa jako rozmowa stoliczkowa, rozmowa kawiarniana lub metoda kawiarnianej atmosfery. Jest to narzędzie aktywizujące, przeznaczone do pracy z dużym zespołem. Umożliwia uporządkowane i efektywne prowadzenie dyskusji w licznej grupie osób. Początkowo metoda znajdowała zastosowanie w pracy z osobami dorosłymi, np. w kręgach biznesowych.
LIDER
TEMAT STOLIKA
STOLIK 1
Prof. dr hab. Maciej M. Sysło
Czy widzisz potrzebę zmian w podstawie programowej, a jeśli tak – to jakich?
Hasło „Odchudzenie podstawy programowej”, jeden z postulatów podnoszonych w dyskusji o zmianie systemu edukacji, natychmiast trafiło na sztandary decydentów.
STOLIK 2
Prof. dr hab. Maciej M. Sysło
Jakie widzisz miejsce i rolę AI w pracy nauczyciela, w aktywnościach uczniów i w funkcjonowaniu szkoły
O AI mówi dzisiaj niemal każdy i wygłaszane opinie przypominają początki dyskusji o komputerach i Internecie w edukacji.
STOLIK 3
Prof. dr hab. Maciej M. Sysło
Jak nauczyciel ma się przygotować do swojej roli w cyfrowej szkole
Od początków ery komputerów, każda nowa technologia cyfrowa następnego dnia trafia do szkół i to z wielu względów:
STOLIK 4
Dr Krzysztof Patkowski
Nierówności społeczne w erze sztucznej inteligencji – perspektywa edukacyjna
Nierówności społeczne w erze sztucznej inteligencji - perspektywa edukacyjna
W efekcie konieczne wydaje się stworzenie środowiska gwarantującego dostęp do niezbędnych narzędzi opartych na AI dla wszystkich uczniów, studentów, nauczycieli i wykładowców. O tym jak to zrobić, jaka powinna być w tym rola instytucji edukacyjnych, samych edukatorów, ale też polityków dyskutować będziemy w czasie sesji World Cafe na XV Konferencja Lepsza Edukacja.
Wszystkie osoby zainteresowane tematem serdecznie zapraszamy!
STOLIK 5
Dr Ada Florentyna Pawlak
Dr hab. Artur Modliński
Młodzież i sztuczna inteligencja: emocje a edukacja
Młodzież chętnie korzysta ze sztucznej inteligencji w celach edukacyjnych i rozrywkowych. Sztuczna inteligencja może wzbudzać emocje, ale też skutecznie je rozpoznawać.
STOLIK 6
Katarzyna Rząsa-Frońska
Kinga Skrzyniarz
Poznaj EDUinnowacje POPOJUTRZE. Dowiedz się jak przekuć pomysł w innowację dla uczniów i nauczycieli.
Opowiemy o bezpłatnych innowacjach dla szkół opracowanych w POPOJUTRZE.
STOLIK 7
Dr Izabela Cytlak
Jeż Julian i ekonomia, czyli jak wspierać kompetencje przedsiębiorcze w przedszkolu i szkole.
Celem spotkania będzie przedstawienie praktycznych narzędzi do wykorzystania w pracy z obszaru edukacji ekonomicznej.
STOLIK 8
Katarzyna Przybysz
Word Caffé- finansowanie projektów kształcących kompetencje kluczowe uczniów (i nauczycieli)
Rozmowy o źródłach krajowych pozwalających dofinansować działania edukacyjne skierowane na kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli.
STOLIK 9
Dr Malgorzata Snarska-Nieznańska
Świat stał się VUCA (zmienny, niepewny, złożony i niejednoznaczny). Zależny od zmian klimatycznych i rozwoju nowych technologii. By sobie z tym radzić młodzi potrzebują sprawczości.
Porozmawiajmy o tym, jak jej uczyć.
STOLIK 10
Agnieszka Halicka
Sebastian Pontus
Jak wykorzystać potencjał programu Laboratorium Przyszłości?
Podczas dyskusji stolikowej na temat wykorzystania potencjału programu Laboratorium Przyszłości,
STOLIK 11
Niko Krawczyk-Zieliński
Edukacja jako środowisko rozwoju
Zapraszam do udziału w eksperymencie myślowym. Spójrzmy na ludzi jako jedną spośród wielu form życia i pochylmy nad edukacją jako elementem środowiska rozwoju.
STOLIK 12
Iwona Brzózka Złotnicka
Stacja Galaxy Samsung